Iemand tips??

Hallo allemaal,

Even n korte update. Na mijn borstontsteking, liep mijn bv in de ontstoken borst behoorlijk terug...
Sowieso was het bijna een dagbesteding met alles wat er moest gebeuren per voeding. Eerst Zoë aanleggen, daarna Zoë bijvoeden (haalde niet genoeg uit de borst) daarna nakolven om te zorgen dat m'n borsten wel leeg waren, soms duurde dit alles wel bijna 2 uur. Zoë is nogal een luie drinker, dus ik moest haar continu stimuleren om te drinken (het hielp alleen niet echt...)

Uiteindelijk heb ik besloten te stoppen met de bv, want, zeker nu ik geen hulp meer heb, dit is niet haalbaar met nog 2 andere kids.

Ik ben nu aan het afbouwen dmv kolven en Zoë krijgt elke voeding een heerlijk flesje. We weten nu ook precies wat ze binnen krijgt en zij is ook veel tevredener.

Het enige wat me vandaag opviel. Aan de onderkant van m'n rechterborst zitten 2 bobbeltjes, voelt n beetje als kleine knikkers. Ik heb geprobeerd ze weg te masseren, maar dat is (nog) niet gelukt. Zou dit weer een beginnende ontsteking kunnen zijn? En hoe kan ik de onderkant van m'n borst het beste masseren?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
 
Oei lastig... Misschien onder de douche en dan met beide handen om je borst heen?
Lastige plek...
 
Hoi, ik heb ook wel eens van die knikkers (mooie metafoor). Bij mij is dat als mijn borsten redelijk vol zitten, dus stuwing waardoor er bepaalde melkklieren vol gaan zitten.
Wat bij mij helpt is tijdens voeden (voor jou dus met kolven) en onder de warme douche met mijn knokkels eroverheen wrijven richting je tepel. Als het ware wrijf je de melk ri je tepel, waardoor deze klier alsnog leegt.
Nou beetje plastisch verhaal, maar hopelijk helpt dit voor je!

Btw Knap dat je ervoor gekozen hebt te stoppen met bv. Kan me zo voorstellen dat dit niet werkt nee. Ik vind het al een opgave en dan heb ik geen andere kids rondlopen.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook n andere borstschelp op m'n kolf gezet en het lijkt qua kolven nu beter te gaan. Ik probeer idd mee te masseren onder de douche, maar met kolven vind ik dat erg lastig... Ik hou het wel in de gaten. Ik heb nu in ieder geval het idee dat ik mijn borst leger krijg dan eerder, dus dat is al heel wat.

@Blondie, ik heb altijd geroepen dat ik nooit bv zou geven, maar mijn 1e was n maand te vroeg, dus ja, toch maar wel. En na een moeizame start, ging het toch goed. Bij de 2e wilde ik het wel weer proberen, en die start was veel beter, alleen dronk zij zoveel dat ik het niet bij kon benen.
Dus toen riep ik:"Als er ooit een 3e komt, krijgt die geen druppel!" Maar omdat ik bij de andere 2 een goede melkproductie had, werd me aangeraden er goed over na te denken ivm erge stuwing. Dus vandaar toch maar weer geprobeerd, maar met al dat gedoe nu, heb ik toch n beetje "spijt". Ik ben gewoon niet zo'n "oermoeder" zeg maar. Ik vind het echt super om te zien dat het bij veel vrouwen zo makkelijk gaat. Maar ik heb niets tegen kv, ben er zelf ook groot mee geworden ;-)
 
Grappig want ik twijfel al sinds ik begonnen ben met bv geven. En heb nergens last van hoor, goede productie, geen ontsteking, geen kloven, niks... Maar heb het idee dat het langer duurt en meneer vaker komt. Ik kolf nu tenminste 2x per dag om het via flesje te geven en dat bevalt erg goed. Ook kan papa dan soms de fles geven en dat is ook super! Maar goed, weet dus niet hoe lang ik het ga volhouden. Morgen bij cb maar eens voorleggen. Oh en ik ben ook groot geworden met kv... Grappig hè.

Sterkte met afbouwen iig! Tzt kom ik dan wel weer bij jou voor tips daarover ;-)
 
Terug
Bovenaan