Iemand tips?

Hallo lieve meiden,

Heeft er iemand tips voor het geven van brood??
Ik vind het zo lastig!! We hebben het nu een aantal keer geprobeerd, een broodkorstje maar die stoppen ze helemaal in hun mond en ook diversen keren stukjes brood. Met beleg, zonder beleg, in de lauwe thee gedoopt maar elke keer stikken ze er zowat in.

Ik vind het steeds enger worden en mijn man wordt al helemaal niet goed. Dat komt omdat we Jack bijna zijn verloren 2 dagen na zijn geboorte door het stikken in zijn voeding wat zich 2 dagen had opgestapeld in zijn slokdarm. Vind het dus niet heel vreemd dat mijn man elke keer schikt.

Dean en Jack vinden het wel interessant. Afgelopen zondag bij vrienden een stukje brood met appelstroop gegeven en dat peuzelde Dean langzaam op.

Wat zouden jullie doen?? Het is zo eng om te zien elke keer maar ja, ze moeten het toch leren. Mijn gevoel zegt: nog maar even wachten.

Ze zijn nu bijna 6,5 maand. Thanks. Liefs Lynn.
 
Ik lees mee...hier zelfde probleem....deed al flesvoeding over het brood...vandaag zelfs bijna een papje ervan gemaakt...maar nog niet echt een succes! Ook een cracker geprobeert....gaat goed dacht ik nog..tot ik ineens een hele prop achter in zijn mond zag.....Ben ook benieuwd naar nog meer tips.....
Ik snap dat jullie extra schrikken als ik lees wat jullie hebben mee gemaakt! Hoe kon die voeding zich in de slokdarm opstapelen?
 
????? zou je graag willen helpen wat zegt het CB ervan ? Ik wil zelf hele kleine mini stukjes proberen zonder beleg , eventueel door melk dan iets groter stukken . Het zal net als met groente hapjes in het begin vast veel tijd kosten .
Dit is mijn plan wordt de 30e 6 mnd
 
Karlijnk: zijn maagklepje bleek nog niet goed genoeg te werken en daardoor had hij al zijn voeding niet doorgeslikt en was daar dus letterlijk in gestikt. Gelukkig was hij op dat moment in handen van de verpleegkundige vh ziekenhuis en hebben hem gelijk uitgezogen, weer op gang geholpen, zuurstof gegeven, longfoto gemaakt en daarna heeft hij een kleine week op neonatologie gelegen. Heeft er niets van over gehouden hoor. Dean stopte er ook mee, gelijk na de bevalling maar dat valt onder de noemer "opstartproblemen".

hmimes: officieel hoef je er pas met 7 maanden mee te beginnen dus het is nog geen moeten maar toch...ik weet gewoon niet HOE ik dit moet aanpakken. Die mini stukjes werken hier dus ook niet.

Hoop dat iemand ons nog kan helpen met nuttige tips.
 
heej!
wat ik gedaan heb bij onze jongens is zonder korst in kleine stukjes snijden met eventueel broodbeleg wat zacht kan worden (smeerkaas/worst, jam, appelstroop, banaan) en het dan overgieten met melk zodat hij echt papperig wordt. ze kunnen het zowat wegslobberen (sorry voor het woord hihi) en langzaam geven met eventueel steeds een paar slokken melk zodat ze het 'wegspoelen'. goed in de gaten houden of ze geen 'bal' maken in hun gehemelte. het moet dus niet droog zijn want dan stikken ze er in en dan hoopt het dus op, en dat is idd heel eng! je kan het langzaamaan droger geven, maar je merkt vanzelf wel als ze daar aan toe zijn. in het begin gewoon met de lepel geven zodat dat hetzelfde is als het fruit en de groente, dan snappen ze het ook beter. en als het echt niet lukt, dan wacht je toch nog gewoon ff! no problem hoor, ze kunnen nog hun hele leven brood eten als het goed is :)!! en dan probeer je het over een week of 2 weken weer ofzo... misschien lukt het dan in 1x! succes! als me nog meer te binnen schiet hoor je het wel :)! met Tess ben ik nu ze ziek is nog niet echt begonnen dus kan ook niet zeggen hoe zij het doet. met onze jongens ging het zo wel goed zoals ik hierboven neerzette. maar maak er vooral geen drama van voor jezelf want dan kan je beter ff wachten! daar hebben je boys geen last van en als je nu zelf steeds stress ervan hebt is dat voor jezelf niet prettig!!
 
hey wat me net nog te binnen schiet: de jongens zijn toch te vroeg geboren? lopen ze kwa ontwikkeling gelijk met hun geboortedag of uitgerekende datumdag? want anders zijn ze er misschien gewoon nog niet zo aan toe? ik weet het natuurlijk niet omdat ik ze niet ken :) maar zou kunnen...
 
Rajote, ze lopen qua ontwikkeling helemaal goed, hun te vroeg geboren weken (3+2dgn) worden niet meer mee geteld. Groente, fruit, Liga (icm sinaasappelsap) gaat helemaal prima. Onlangs per ongeluk een potje groente gekocht 8+ en dat ging ook goed.

Wat jij zegt, heb ik al gedaan alleen dan met thee. Ik probeer het nog wel eens over een paar dagen met melk. Ga idd niet lopen stressen want dat merken hun ook.

Bedankt voor het mee denken. Liefs
 
Terug
Bovenaan