iemand weleens gehoord van een knoop in darmen?

hee meiden
eergisteravond en n8 ( van 22:30 tot 04:30 ) heeft floor zitten gillen van de pijn
niks wat ik deed hielp zelfs de pcm niet
uiteindelijk om 4 uur snachts de dokter gebelt en we konden meteen komen
dus lijn uit bed aankleden enz
en net toen we wouden gaan was t over en was floor ineens weer helemaal vrolijk

gister ging t redelijk
heb wel 2 x contact gehad met mijn eigen ha en moest zodra ze koorts kreeg aan de bel trekken

iets na 17 uur had ze ineens koorst doe al snel opliep naar 38,6 ( ze is pas 5 mnd ) en er kwam allemaal bloed uit dr neusje
dus de hap gebelt en konden meteen komen
daarna bij de kinderarts
ze heeft een fikse neusverkoudheid en een kraakje in dr longetjes waardoor ze erg benauwd is
en dr last van dr buik komt doordat ze eergisternacht waarschijnlijk een soort knoop in de darmen heeft gehad
dat komt doordat door haar virus ( en haar leeftijd ) de klieren in dr buikje gaan opzetten en die duwen de darmen helemaal in elkaar waardoor dat stuk darm dus te weinig bloed krijgt en dat geeft heel erge kramp
we hebben geluk gehad dat t zich toen vanzelf oploste maar kans is groot dat ze t weer krijgt en dan moeten we meteen na t zkhs
dan gaan ze met contrastvloeistof via haar anusje proberen de boel weer goed te krijgen en anders moet ze geopereerd worden eraan
als t nl te lang blijft zitten kan t darmpje op die plek afsterven vertelde de arts
ben me rotgeschrokken
mochten dr wel mee na huis nemen en tot nu toe gaat t goed maar zodra ze huilt vliegen we al na dr toe
moet nu alleen dr neusje goed druppelen en goed in de gaten houden dat dr geen bloed bij de ontlasting zit
hoop dat t snel weer beter gaat met dr vind t maar eng

zonet heeft ze weer een pijnaanvalletje gehad maar die was snel weer over maar ohh wat vind ik het eng zeg
ben zo bang dat we straks weer op de eh met dr zitten en dat ze daar moet blijven
en dat terwijl karlijn donderdag jarig is en wij een belangrijke afspraak bij de kredietbank hebben ( budgetbeheer )
ppffffffffffff soms best pittig t moederschap

Hou haar goed in de gaten, ik heb er nog nooit eerder van gehoord, maar wel fijn dat ze het serieus nemen en hopelijk kun je zelf de rust weer terug vinden zodat je niet bij elk huiltje gelijk ingerust wordt.

Groetjes Danielle

Hoi,
Misschien een hele rare vraag maar hoe weet de dokter dat er een knoop in de darmen zat?
Onze dochter van 2 wordt gemiddeld 3x in de maand wakker met hele erge buikpijn waar ze zo hard van gilt dat de buren rechtop in bed zitten. We kunnen er dan niks mee beginnen, ze wil niet zitten, staan, liggen, vastgehouden worden, losgelaten worden, niet eten, niet drinken, geen speen...
We geven dan een zetpil en na een half uurtje wordt ze rustiger, dan drinkt ze een flesje warme melk, laat een scheet en dan is het over. Echt heel apart.
Ik ben er ook een keer voor naar de huisarts geweest maar daar werd ik afgescheept met 'het zijn buikkrampen en die felle reactie komt omdat ze veel temperament heeft'.
Daar kan ik niet veel mee en nu ben ik wel geschrokken van jou verhaal. Misschien dat ik nog een keertje terug moet om haar verder te laten onderzoeken...

Ik hoop voor jullie dat ze er geen last meer van krijgt!!!

Groetjes,

hoihoi

de kinderarts zei dat gisteravond
komt pas voor bij baby's vanaf 4 a 5 mnd
floor heeft gekrijst van de pijn van 22:30 tot 04:30 aan 1 stuk door
een zetpil hielp niet , haar buikje was keihard maar borrelde niet en ze liet ook geen scheten , wel spuugde ze erg veel en ze wou absoluut niet drinken
ze wou alleen zitten ( met haar voetjes tegen mijn buik ) en dan moest ik haar hoofdje tegen me aandrukken en vrij hard op dr luier/ruggetje kloppen zodra ik daarmee stopte werd t nog erger
en aangezien floor ook een virus in dr lijfje heeft zitten ( verkoudheid/buikgriepje) gaan de buikklieren ook opzetten (schijnt bij de leeftijd te horen ) en die kan dan de darm afknellen waardoor dat gedeelte te weinig bloed krijgt en dat schijnt heel erg pijn te doen
ben me zelf ook rot geschrokken

Terug
Bovenaan