iemand zwanger of ervaring van een tweeling

A

Anoniem

Guest

Ik ben nu tussen de 5 en 7 weken in verwachting, en ben benieuwd of het er een of twee zijn.

Zowel mijn schoonvader als moeder zijn eeneig tweeling en hebben zelf geen tweeling gehad.

Ik heb nu wel een heel klein buikje, maar zou daar verschil in kunnen zitten tussen een of twee kindjes? Ik heb hier geen ervaring mee,   en ken ook niemand die daar kennis van heeft.

Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.

Groetjes   Anouk

Hoi Anouk,
om te beginnen, gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik ben op dit moment zelf 30w4d zwanger van 2 meiden. ze zeggen dat je voor het kijken naar aanleg in de familie alleen moet kijken naar de vrouwen met een directe bloedband. dus jou zus, moeder, tante, oma etc.
bij mij in de familie hebben de laatste 4 generaties elk een 2ling gehad. ik ben zelf 1 van een 2ling, mijn oma heeft een 2ling gekregen en zij heeft ook 2ling zusjes.

spannend! wanneer heb je je eerste echo?

Groetjes,
Sara

Een eeneiige tweeling is een "foutje" van de natuur en niet erfelijk. Een tweeeiige tweeling wel, dat heeft te maken met het vrijkomen van meer dan 1 eitje bij de eisprong. Daarbij is alleen de vrouwelijke lijn relevant en niet jouw man's kant. Maar je zult het pas op een echo zien, en de kans is klein!

Hoi Anouk,

Ook deze vraag hield ons erg bezig.
Mijn schoonvader is één van een tweeling en mijn moeder is een tweeling. Bij mijn moeder komt het ook voor in de familie en slaat het regelmatig een generatie over. Het was/is trouwens niet helemaal helder of mijn moeder een ééneiige of tweeeiige is. Het verhaal doet de ronde dat de gyneacoloog 1 vruchtzak liet zien, maar het feit dat in de familie meer tweelingen voorkomen doet vermoeden dat er misschien toch sprake van een erfelijkheidsfactor is.

Ons eerste kindje is een eenling en ook bij deze zwangerschap is sprake van 1 kindje. Voor ons was het min of meer nu een "opluchting" dat het er 1 is. Natuurlijk is een tweeling ook welkom, maar er zouden grote praktische gevolgen zijn zoals verhuizen etc.

Ik ben benieuwd wat er bij jullie op de echo te zien is.

Groetjes Marieke

Hoihoi!

Ik ben Rimke en zelf een helft van een tweeling, ik heb een broertje (bijna 2 meter lang) van 15 minuten jonger dan ik.............hihihihi!
Toen wij stopte met de pil, vorig jaar, had ik al de hoop en het voorgevoel dat ik zwanger zou worden van een tweeling, leek me geweldig! Toen ik in september zwanger bleek, was ik dan ook erg benieuwd, helaas is deze zwangerschap uitgelopen op een miskraam maar blijkt achter af wel een tweeling te zijn geweest (!!!!)................twee eiig en ben ze helaas ook in twee delen verloren.......heel verdrietig.
Nu ben ik inmiddels weer 18 weken zwanger, en is het er 1tje. Heel gelukkig zijn we natuurlijk, maar ergens had ik ook de stille hoop gehad dat het er weer twee waren..........
Je hoort idd dat het vaak een generatie van de vrouw overslaat..........

Groetjes Rimke

hoi hoi

zelf ben ik van een tweeeiige tweeling en mijn vriend heeft 2 broers en die zijn een eeneiige tweeling. ik ben heb al een zoontje en mijn zusje heeft ook 1 kindje ik ben nu weer zwanger en ook bang dat het  er wel een twee zouden kunnen zijn ik wordt nu sneller dik als bij de eerste ik heb woensdag de eerste echo dus ik ben wel erg benieuwd. ik hoop op 1 maar 2 zijn ook harstikke welkom ik denk allen erg druk want onze zoon zal net geen twee zijn als ik uitgerekent ben.

groetjes dominique

Terug
Bovenaan