iemant tips...

hallo moeders,
ik heb een dochter van 4 maandjes.
ze sliep na 14 weken door,maar sinds een week of 2 dus niet meer.
maakt niet uit of we nu nog een voeding geven om 23.00 of niet.
ben zelf ook erg moe,zeker omdat ik ook weer werk.
na de fles slaapt ze dan wel weer,en ze drinkt hem snachts ook helemaal leeg.
iemant misschien nog tips??
groetjes maartje trotse moeder van lisa en eline
 
Ik heb helaas geen tip voor je, een baby is een baby en niet alle baby's slapen de hele nacht door (doorslapen is ook helemaal niet normaal voor een kleine baby!)
Ze groeit er vanzelf overheen, misschien zelf een uurtje eerder naar bed?

 
dit kan een sprongetje zijn ons zoontje sliep ook al vrij snel door maar rond die tijd werd hij zo ook 2 a 3 nachten in de week waker snachts rond die tijd maken ze toch een sprongetje door en het kan best met een week of 2 over zijn
 
Je moet doen wat je gevoel zegt.... maar ik zou je baby niet laten wennen aan een fles als ze t niet nodig heeft (als ze hem eerst niet kreeg) maar das makkelijk praten... mijn baby had met 8 weken maar 4 flesjes en sliep van 21.00 tot 9.00 dus niet echt ervaring ermee.
is ze ook tevrede met een speentje of ff een aai over de bol of is ze flink aan t huilen en alleen stil na een fles? Dan is de beslissing voor je zelf snel gemaakt denk ik!
succes idgv
en alle moeders zijn moe probeer op je vrije dagen je rust overdag te pakken en idd miss een uurtje eerder naar bed?
Ik ga 1 x per week rond 20.00 al op bed tv kijken en slaap dan vaak binnen een uur al! dan kan ik toch een uur of 10 slapen!
 
Als ze de fles niet nodig zou hebben zou ze hem niet helemaal leegdrinken.
Sprong zou kunnen of het ritme is gewoon veranderd.. Zou toch proberen je kindje te volgen, misschien zelf dan vroeg naar bed gaan om 20.00 bijvoorbeeld?
 
Onze kleine man doet precies hetzelfde. Is sinds 3 weken 's nachts ineens aan het jengelen. Slaapt wel door, maar wil toch z'n speentje een aantal keren per nacht.

Wij leggen hem nu na z'n fles van 19.00 uur op bed en zien wel wanneer hij wakker wordt. Soms om 23.00 uur, soms om 03.00 uur en vaak pas om 07.00 uur. Als ie nachts wakker wordt geven we hem 120/4 en dan krijgt hij om 07.00 uur weer z'n normale fles. Werk prima en geeft mij meer rust, want hoef niet op te blijven tot 22.30/23.00 uur. Moet er dan 's nachts wel uit voor die speen, maar het is niet anders. Idd af en toe op tijd naar bed, want tussen 19.00-02.00 uur hoor je hem vaak helemaal niet.

Succes!
 
Kan het niet gewoon zijn dat ze toe is aan vast eten. Het kan 1 van de signalen zijn als ze ineens niet meer doorslapen... En met 4 maanden zou ze snel zijn, maar het zou kunnen...
 
Ik heb dat met mijn dochtertje (nu 9 maanden) ook gehad. Ze sliep met 3 weken al door, maar met 3 maanden ineens niet meer, na een weekendje weg. En het werd steeds erger, op een gegeven moment moest ik er wel 4 tot 6 keer uit. Helemaal niet logisch, want moedermelk past zich aan aan de leeftijd, dus ze zou voldoende vulling daaruit moeten krijgen om de nacht door te komen. Toen ze 4 maanden was, las ik dat het gewenning is. Vanaf dat moment sprong ik uit bed als ze onrustig werd en stak mijn pink in haar mond. Dan viel ze weer in slaap. 3 weken lang volgehouden (ik was daarna wel kapot, soms zat ik hele nachten naast dat wiegje) maar toen sliep ze weer door. En daar pluk ik nog de vruchten van!!
Wat ook heel goed werkt is baarmoedergeluiden in het bedje. Je hebt van die apparaatjes die aan gaan als de baby beweegt of geluid maakt, en gaan na 5 minuten weer uit. Ze moest er even een paar dagen aan wennen maar daarna werkte het super bij mijn dochtertje!! We zijn ermee begonnen toen ze 2,5 week was maar schijnt ook nog te helpen als ze wat ouder zijn. http://www.babiage.com/ndl/apparaatje.html
Succes!
 
Terug
Bovenaan