iets aanleren?!

Onze dochter is 7 en een halve maand. ze kan wel rollen, maar tijgert nog niet echt, zitten kan ze even en op de schoot wil ze staan, maar ze doet nog geen poging om in de box zich ergens aan op te trekken...
Hoe deden jullie kinderen dit? En staan, kruipen en zitten (vooral het zelf proberen)hebben jullie dat gestimuleerd en hoe dan? Ik kan me niet voorstellen dat ze op een dag ineens tot kruipen of staan komt, als ze niet weet hoe...
Tips om het haar verder te leren en/of te helpen hoor ik graag

Elk kindje heeft zijn eigen tempo. De een kijkt rustig om zich heen en heeft niet zo'n haast. De ander kan bijna niet wachten om erop uit te gaan. Mijn zoon is ook 7 1/2 maand. Hij heeft juist heel veel haast. Hij tijgerde al met 6 maanden en kan nu echt kruipen. De laatste weken gaat hij ook constant zelf staan. Hier kun je niet zoveel aan doen, behalve misschien een leuk speeltje een klein stukje buiten bereik leggen. En geen nood, ieder kind gaat vanzelf staan en lopen. Je weet alleen niet wanneer ze dat gaan doen.

Mijn zoontje begon met 9 maanden echt goed te kruipen. Momenteel is hij 10 maanden en trekt zich op aan de box, tafel of stoel. Wij hebben het niet echt gestimuleerd. Ieder kind zal op een gegeven ogenblik vanzelf weten wat te doen. Dus geduld is een schone zaak.
Succes!

Mijn dochter is nu bijna 10 maanden en kruipt nog steeds niet. Ik vind het eigenlijk nu wel tijd worden, maar ze doet het niet, ze wordt zelfs boos als ik haar op haar buik leg. Ik probeer haar te stimuleren door iets wat ze graag wil hebben vlak voor haar te leggen, maar dan geeft ze het gewoon op als het niet lukt! Dus als er nog iemand tips heeft, graag!

hoi allemaal
mijn dochter was ook heel lui en wou ook niet op haar buik ik heb dat dus ook niet echt bij haar gedaan.kruipen heeft ze nooit gedaan en ze liep met 13 maanden.mijn zoon daar integen is nu 9 maanden en die doe ik wel op zijn buik leggen maar hij is weer heel laat met draaien hij begint met tijgeren maar ik zie hem niet zo gauw kruipen.bij het consutatie buro hadden ze tegen mij gezecht een handoek oprollen en onder zijn borst leggen als je hem op zijn buik legt.dat heeft bij mij wel geholpen.
maar zo zie je maar je kan het stimuleren maar ze geven het zelf wel aan.
succes

Ik denk dat stimuleren weinig of niets uitmaakt. Ieder kind heeft zijn eigen tempo. Mijn dochter kroop met 5 maanden en stond met 6 maanden. Wij hebben haar helemaal niet gestimuleerd. Ik vond het zelfs niet leuk, veel te snel het baby er vanaf. Los lopen deed ze trouwens pas met 15 maanden. En dit hadden wij wel gestimuleerd vanaf dat ze ongeveer 12 maanden was. Dus of stimuleren maakt niets uit, of het werkt juist tegenovergesteld.

Stimuleren heeft niet zoveel zin. Behalve als ze echt achterstand hebben. Maar gelukkig valt dat over het algemeen erg mee. Ieder kind doet het in zijn eigen tempo. Wat wel helpt is niet te snel willen helpen. Een speeltje dat net buiten bereik ligt. Laat ze maar eens aanmodderen, je staat er versteld van wat kinderen doen om het toch te pakken te krijgen.

Terug
Bovenaan