iets anders drinken dan opvolgmelk

Hoi allemaal,

vorige week waren we bij het CB en die zeiden dat  mijn zoontje (7,5 maand, 8 kilo)  een fles minder mag (van 4 naar 3). Wel moet hij dan andere  dingen gaan drinken.

Ik heb al redelijk wat geprobeerd: thee (venkel), thee met melk, diksap (appelsmaak), roosvicee, water, gewone melk, maar meneer wil eigenlijk niks.  Ja, een of twee slokjes en dat is het dan wel.

Heb het ook geporbeerd in zijn gewone fles, in een tuitbeker (erg lekker om gewoon op te bijten!) en uit een gewone beker. Maar dat maakt allemaal niet uit.

Maar ja, wil toch dat ie genoeg drinkt, dus  geef hem meestal toch maar weer een beetje opvolgmelk.

Heeft iemand  hetzelfde  gehad en hebben jullie tips (ander drinken, anders aanbieden of gewoon geduld hebben tot hij het wel wil???)?


Alvast  bedankt!

Judith


 
 
Hoi,

Sommige kindjes zijn gewoon geen grote drinkers, ik maakte me ook steeds veel zorgen om mijn zoon (inmiddels 16 mnd), maar die drinkt ook slechts af en toe een paar slokjes (naast z'n flesjes melk). Je hoort overal dat er kindjes zijn die een paar bekers roosvicee of iets dergelijks wegklokken op een dag, maar mijn zoon niet hoor. Ik maak 's ochtends een beker roosvicee, die gaat in de loop van de morgen half op, en 's middags maak ik een nieuwe beker vol, en dan is  het hetzelfde verhaal. Soms drinkt-ie nog wat slokjes thee, en verder z'n flesjes melk. Blijkbaar heeft-ie gewoon geen behoefte aan meer want hij plast verder goed dus hij droogt niet uit. Het is trouwens wel een kwestie van "leren", want het ging wel steeds beter naarmate hij ouder werd. Heb je die 4e fles er al afgehaald? Misschien dat je kindje dan ook wat meer behoefte aan drinken krijgt. Ik denk dat je het een beetje moet aanzien en je er niet al te druk over moet maken.
Ieder kindje is weer anders!

Groetjes,
Line
 
hoi hoi mijn dochter wordt volgende week 10 maanden en die drinkt nog steeds alleen maar opvolgmelk iets anders wilt ze gewoon niet heb vanalles al geprobeerd van diksap tot thee tot water nu gaat er af en toe een beetje roosvice naar binnen maar verders niet dus ze krijgt smorgens pap van 200cc melk tussendoor proberen sapje aan tebieden( drinkt dan 2 slokjes) tussen de middags 1 boterham met beleg met 150 cc melk smiddags fruit heel potje savond groentehap en toetje dan savond soms een klein flesje melk van 100cc( meestal niet meer)
 
Terug
Bovenaan