iets anders te eten/drinken

hoi mijn zoontje is nu 4 maanden krijgt om te wennen fruit hapje en groente. maar dat is nog niet ter vervanging van bv... wanneer geven jullie iets anders te drinken/eten en wat geven jullie dan. en op welk tijdstip. het zou fijn zijn als ik ergens op visite ben hem wat sap ofzo kan geven en dat zodraik thuis ben hem gewoon bv kan geven. ik heb nl nog al redelijk wat bv dus als ik een keertje overslaat voel i ze gewoon "vol" lopen en kunnen dan behoorlijk pijn gaan doen.. hij krijgt nu zo ongevee nog om de 3 uur bv. vraagt hij zelf om. soms zit er ook wel eens 4 uur tussen. groetjes aadje

hoi
ons schema is
7 uur 200cc
10 uur fruit
12 uur 200cc
16 uur 200cc
18 uur groente
20 uur 200cc
en als anouk s,middags van bed komt half 3 geef ik wel eens wat diksap.anouk is trouwens wel 6 maanden en 2 weken.
gr petra

hoi

Omdat ikzelf ook borstvoeding geeft lees ik ook wel eens mee op het borstvoedingsforum. Hier staat dat je tot een half jaar niks bij hoeft te geven. het is ook eigenlijk niet goed voor de darmen en ook kan je bv hierdoor terug lopen.

als je het toch wilt doen kun je vanaf 4 maanden fruithapjes geven volgens mij en ook beginnen met diksap. (let wel : hier zitten veel suikers in dus met mate!!!!)

succes

groetjes

Hoi! Bij mij precies hetzelfde: James is 4 maanden en al een poos toe aan wat extra. Borstvoeding gaat goed, maar hij wil graag van een lepeltje eten. Ik neem wel eens een stuk fruit (bijv. banaan of peer) + een liga voor 4 maanden mee in de luiertas en dan kun dat prakken en geven als je ergens op bezoek bent. Het lijkt trouwens niet zo voedzaam te zijn als de borstvoeding, want hij wil al snel na zo'n hapje weer aan de borst. Is ook wel goed, want als ik structureel voedingen oversla moet ik kolven om te voorkomen dat de productie afneemt. Wat fijn dat jij nog zo'n goed productie hebt! (hoewel je daar ws. anders over denkt als je borsten pijnlijk vol zitten ;-)

Terug
Bovenaan