Iets doorbreken qua ritme.

<p>Mijn zoon van nu bijna 6 maanden is altijd een bijzonder slechte slaper geweest, zo is er net een fase achter de rug dat hij absoluut niet in bed wilde slapen, maar nu gaat dat wel weer overdag. Alleen de nachten zijn vanaf de geboorte eigenlijk altijd wel heel rampzalig geweest, alles wat je je zou kunnen bedenken is natuurlijk al geprobeerd, maar dat is niet mijn vraag. Hij word elke nacht standaard op dezelfde tijden “zeurend” huilend wakker. Half 2, 3 uur, 5 uur, 6 uur. Echt doodvermoeiend. 1 keer wil hij dan wel een fles maar daarna werkt niets meer, bij je nemen, laten liggen, dekentje geen dekentje alles wat je je kan bedenken helpt niet en pas na een half uur hem eigenlijk stevig vasthouden valt hij soms dan wel even weer weg. Ik begin dit onderhand maar moeilijk te trekken door al dat slaapgebrek en vraag me af of er een manier zou kunnen zijn dit te doorbreken, het is ook ALTIJD dezelfde tijd. Vaste of variërende bedtijden en ritueeltjws halen niets uit. Het enige wat me opviel is dat hij vrij winderig is snachts. </p>

Goh wat ontzettend vervelend en vermoeiend moet dat zijn! Af en toe hebben we dat ook wel gehad met onze zoon. Na alles geprobeerd te hebben (soms hield bij hem een appelmoesje geven nachts), hebben we hem uiteindelijk maar laten huilen. Ontzettend naar maar je kan niets doen op gegeven moment. Het hielp wel want na een tijd viel hij dan wel in slaap. Dat gecontroleerd huilen zegmaar, om de zoveel minuten even bij hem kijken. Succes!

Hier precies hetzelfde heel vermoeiend, ik ben ook alleenstaand mijn dochter is nu 4 maanden vannacht heb ik zelf misschien maar 2 half uur geslapen mijn laatste optie was laten huilen maar dan wel gecontroleerd en dit ga ik nu dan ook toepassen anders blijf je in die vicieuze cirkel waarbij vermoeidheid bij de kleine de overhand gaat nemen wat eigenlijk al het geval is het is even doorbijten maar ik hou me zelf maar voor uiteindelijk komt gaat het komen! En als ze wakker zijn extra veel liefde geven ....  

Hier precies hetzelfde heel vermoeiend, ik ben ook alleenstaand mijn dochter is nu 4 maanden vannacht heb ik zelf misschien maar 2 half uur geslapen mijn laatste optie was laten huilen maar dan wel gecontroleerd en dit ga ik nu dan ook toepassen anders blijf je in die vicieuze cirkel waarbij vermoeidheid bij de kleine de overhand gaat nemen wat eigenlijk al het geval is het is even doorbijten maar ik hou me zelf maar voor uiteindelijk gaat het goed komen! En als ze wakker zijn extra veel liefde geven ....  

Heej,
had net ook op het andere topic gereageerd die je volgt (slaapcoach), heb daar wat 'tips' gegeven.
Bij ons werkte echt op vaste tijden naar bed en wakker maken volgens het schema. Ook 's ochtends helaas...
Op een gegeven moment zie je de vermoeidheid signalen gewoon niet meer omdat ze altijd moe lijken. Dit ging echt na een paar dagen al veel beter.`
Succes, je kan het!

Terug
Bovenaan