Iets leuks om te kunnen bewegen tijdens wandelen

<p>Onze dochter is nu 16 maanden. Ze loopt goed aan de hand (al sinds 12 mnd), maar nog net niet los. De opvang roept al 2 maanden dat ze elk moment los gaat lopen hoor! Ze heeft een houten driewieler loopfietsje, een afdankertje van kennissen. Maar dat is eigenlijk meer een ding voor binnen, met kleine gammele wieltjes ook. Zo’n ouderwetse. Die heeft ze pas net door en ze gaat nog in een slakkentempo. </p><p>Wat ik lastig vind is dat ze tijdens het wandelen al echt wel meer wil dan alleen maar zitten en kijken. Ze verveelt zich en wil lekker bewegen. We stoppen vaak genoeg bij speeltuintjes etc. Het zou alleen fijn zijn als iets lukt met bijvoorbeeld honden uitlaten ofzo. Maar aan de hand stappen gaat echt te traag en als je haar even laat, gaat ze gewoon weer kruipen, wat ik zo midden op straat wat minder vind. We wonen bij het centrum van een grotere stad. Dat loopfietsje is ook niet echt wat. </p><p>Wat is iets leuks als tussenstap? Ik dacht aan zo’n driewieler met duwstang ofzo? </p>
 
Wij hebben een driewieler met duwstang. Echt een hit! Je kunt op je eigen tempo lopen, en je kindje kan zelf wat doen (sturen).
Het enige nadeel is, dat ze er ook makkelijk zelf af kunnen stappen.
 
Wij hadden een soortgelijke loopfiets zoals hieronder voor ons zoontje. Misschien is dat iets voor je dochter, zeker ook omdat hij om te bouwen is naar een tweewieler als ze daar straks weer aan toe is

https://www.bol.com/nl/nl/p/2cycle-2-in-1-loopfiets-en-driewieler-hout-roze/9200000098272677/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-112431051021-S-1006622779633-9200000098272677&gclid=CjwKCAjwyvaJBhBpEiwA8d38vCAJLzKS1fKTm27M0ekx-eP9W4UPy9wtc0WO79IWuA4Ub8BZ_5-KCRoC2dMQAvD_BwE
 
Of zo'n loopfietsje wat buiten goed gaat met grotere wielen? Die je om kunt bouwen van 3 wieler naar 2 wieler en met trappers? Of een loopauto van Big die heb je ook met duwstang. 
 
Zoiets als in de link boven mijn tekst. Maar zie op straat vaker mensen met zo'n driewieler met duwstang, ook met kindjes van iets meer dan een jaar. Denk dat dat beter werkt dan een los loopfietsje. Iig bij ons kind zou ik continu achter hem aan moeten gaan op iets wat ik niet vast heb ?
 
[quote quote=10486411]Wij hebben een driewieler met duwstang. Echt een hit! Je kunt op je eigen tempo lopen, en je kindje kan zelf wat doen (sturen). Het enige nadeel is, dat ze er ook makkelijk zelf af kunnen stappen.[/quote]
Leuk! Had ze het sturen snel door? Dat lijkt me wel belangrijk als je duwt toch?
 
[quote quote=10486412]Wij hadden een soortgelijke loopfiets zoals hieronder voor ons zoontje. Misschien is dat iets voor je dochter, zeker ook omdat hij om te bouwen is naar een tweewieler als ze daar straks weer aan toe is https://www.bol.com/nl/nl/p/2cycle-2-in-1-loopfiets-en-driewieler-hout-roze/9200000098272677/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-112431051021-S-1006622779633-9200000098272677&gclid=CjwKCAjwyvaJBhBpEiwA8d38vCAJLzKS1fKTm27M0ekx-eP9W4UPy9wtc0WO79IWuA4Ub8BZ_5-KCRoC2dMQAvD_BwE[/quote]
Ik wist niet eens dat er meegroei/ombouwoplossingen bestaan! Gaat een wereld voor me open haha! 
 
 
Nou ik dacht inderdaad met duwstang zodat ik de komende maanden nog een beetje controle heb. ?
Ik ben na een tijdje browsen wel geneigd naar een goede die je steeds weer om kan bouwen tot het uiteindelijk zo'n tweewieler is waar je lekker op kan rennen/crossen. Dan hoef je ook niet steeds wat nieuws te kopen. 
Dingen liepen een beetje uit de hand afgelopen uur. ? Plotseling gaat mijn schoonmoeder een dure meegroeioplossing tot een jaar of 4 voor haar kleindochter betalen. Ze wilde al een tijdje graag iets cadeau doen kennelijk. Ik heb al gezegd dat het te duur is, en dat het niet hoeft, maar ze is niet meer van haar gedachte af te brengen. Lief van haar ? 
Nu nog even zoeken. 
 
Terug
Bovenaan