iets raars eten/drinken nu je zwanger bent?

ik schreef het net al in een tropic.
ik vind spa rood altijd al lekker en drink ik ook vaak maar nu ik zwanger ben doe ik er lekker citroen in.
en als mijn glas dan leeg is eet ik de citroen lekker op..haha mijn zoontje wilt dat dan ook proeven en trekt dan een gek bekkie maar hij blijft komen en het proberen hihi

voor de rest heb ik niks anders dan anders.had ik ook niet bij mick
en jullie?

Brrr... citroen opeten... moet er niet aan denken!

Het wisselt nogal bij mij, maar ik merk dat ik wel een aantal voorkeuren heb ontwikkeld die ik vroeger niet had! Vroeger at ik altijd appels als fruit, maar die staan me nu een beetje tegen. Ben nu vooral fan van peren en rode grapefruits. Daarnaast vooral liga fruitkick.

Oh ja, wel heel opvallend: cola light! Vroeger vond ik het niet te zuipen, nu wordt ik er helemaal blij van.

In de eerste weken had ik trouwens een onstilbare behoefte aan zoute rommel (turkse pizza, patat, chips, kaas) maar die drang is gelukkig weer naar normaal niveau. Merk wel dat ik wat minder streng ben voor mezelf (en ik had mezelf nog zo voorgenomen om dat  niet te doen!).

Hihihi,
Geinig topic.

Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik een echt afkeer tegen eten en lustte ik heel veel dingen niet. Wat ik vooral heel erg lekker vond waren witte bonen in tomatensaus.
Daar kon ik wel meerdere potjes per dag van opeten.

Bij deze zwangerschap heb ik geen afkeer tegen eten.
Juist het tegenovergestelde. Ik eet alles wat los en vast zit hahaha en heb vooral veel zin in ongezonde dingen. Toch probeer ik wel gezond te blijven eten.
Wat ik echt niet meer kan zien zijn pizza's.
Op woensdag eten we altijd pizza maar dan maak ik nu iets anders voor mezelf.

Groetjes Marieke

Tot ongeveer week 14 was ik echt mega misselijk en hield ik weinig binnen. Zit nu op 16 weken en moet zeggen dat mijn eetlust zich langzaam weer aan het herstellen is.

Gisteren heb ik voor het eerst in 12 jaar weer een haring met uitjes gegeten, iets wat ik daarvoor echt ultra ranzig vond. Vooral in de combinatie met troebele appelsap was het helemaal geweldig :).   Ben benieuwd naar vage combinaties van anderen!

Grappig onderwerp inderdaad!! ;-)

Ik ben nu sinds ruim een week niet meer zo verschrikkelijk misselijk en kan weer wat "gewone" dingen eten. Maar wat ik al wéken wel lekker vind zijn ijsjes!! Vooral die van Festini en daar zitten nog vitamines in ook. En paprikachips.... Maar ook als ik griep had vond ik dat al snel al weer heel lekker hoor!!

En wat heel erg grappig is; vorige week met koninginnedag (de avond ervoor eigenlijk) zag ik  iets op tv  van die koninginne-tompoezen. Oh wat zag dat er lekker uit!! Ik zei dat tegen mijn vriend, hij stond op en trok zijn jas aan. Die lieverd ging ze gelijk halen. Helaas waren ze op. Hij dacht ook, die meid moet extra aankomen (10 kilo afgevallen) dus áls ze ergens trek in heeft moeten we dat maar halen.

Enne....augurken zijn inderdaad ook erg lekker. Maar aan slagroom erop moet ik toch niet denken hoor. ;-)

melk melk en nog eens melk...
is niks raars.. maar wel als je bedenkt dat wij eigenlijk nooit melk in huis hadden.. ik dronk het bijna niet...
maar nu gaat er een anderhalf liter pak per dag door..
gelukkig is dit niet ongezond..

en verder eet ik heel weinig... als ik een dag niet eet merk ik daar weinig van.. terwijl ik eerder gewoon flauwviel als ik niet at...
soms bedenk ik me met het avond eten dat dat het eerste is wat ik eet die dag..
terwijl als ik eet het me niet tegenstaat ofzo.. ik vergeet het gewoon...

Een dag niet eten...dat moet ik maar niet doen....
Maar goed, ik heb hier al 3 kids rondlopen en moet er niet aan denken om niks te eten op een dag, dsan durf ik niet eens meer op de fiets te stappen met eentje voor en eentje achter...
Mijn tik bij de 1e zwangerschap waren rijstewafels.Er gingen wel 5 rollen per week doorheen.
Gelukkig niet slecht voor me, maar sneu voor mijn man, die vind ze stinken...
Bij de 2e was het ontbijtkoek, tegenwoordig hoor je dat je dat niet teveel moet eten als je zwanger bent ivm te grote hoeveelheden kaneel, maar destijds hoorde je dat nog niet.Zo is er elk jaar wel weer wat nieuws wat je niet mag nemen...
En bij mijn 3e en nu, mijn 4e zwangerschap is het vlees.Verse fricandeau op mijn lunchboterham, 's avonds een lekker stukje vlees...heb vegetariers nooit genspat...Hoe saai is je eten zonder vlees, Valess...o bah!!
Enfin, nu dus helemaal met vlees in de weer, wel goed doorbakken natuurlijk, maar straks als de kleine er is over 20 weken weer een lekker biefstukje!
Groetjes Roos.

In beide zwangerschappen vind/vond ik kwark helemaal geweldig en dan het liefst die van Danone. Nu lust ik graag een broodje kroket (zou ik anders nooit verzinnen) terwijl bij Quintijn (27-07-07) gefrituurd eten me erg tegenstond. Maar eigenlijk niet heel rare eetgewoonten.

Ik mag van mezelf eten wat ik wil, want ik ben nu met 18.2 weken nog niks aangekomen, terwijl ik ook niet zwaar was (BMI 21). Bij Quintijn heb ik er op een gegeven moment tegen moeten eten om een reserve te hebben voor de bv. Nou ja, die mislukte, dus ik blijf nu gewoon op m'n eigen tempo eten, want dat is al genoeg.

Terug
Bovenaan