iets schadelijks ingeademd?

Mijn man had vanavond gekookt en ik was in de woonkamer. Pas uren later toen we naar bed gingen, kwamen we erachter dat een stuk van het handvat van de waterkoker gesmolten was. Kennelijk iets te dicht bij het fornuis gestaan tijdens het koken. Hij had niks geroken toen hij aan het koken was. Zou ik nu iets giftigs ingeademd kunnen hebben mbt mijn zwangerschap?? Ik ben 31 weken zwanger.

Hai hai
Het ligt er aan wat voor stoffen zijn er vrijgekomen etc en volgens mij ademen zwangere dames onbewust buiten of binnen best vaak stoffen in die niet goed zijn zoals uitlaatgassen (of sigarettenwalmen in de stad) maar ik vraag me dan af, wat kan je er nu nog aan doen? Anders zou ik morgen gewoon rustig de verloskundige bellen en erover praten. 
Liefs Zoë

Zelf tijdens deze zwangerschap de badkamertegels eens goed schoongemaakt. Echt wist ik toen nog niet dat je bleek niet mag mengen met azijn want dan krijg je gloorgas. Ramen stonden allemaal open maar toch wat ingeademd. Kreeg het benauwd en moest er een beetje van hoesten. Uit voorzorg toen de Hap gebeld en die hebben met het gifcentrum overlegd. Die gaven aan dat zoiets vooral irriterend is voor je eigen luchtwegen en dat het de placenta niet bereikt. Als je iets binnen krijgt is dat in zo'n minimale dosering dat valt vaak te verwaarlozen en zoals als gezegd is je ademt dagelijks uitlaatgassen in dat is waarschijnlijk schadelijker. Daarnaast ben je al ver zwanger dus belangrijkste ontwikkeling is al geweest en moet de baby vooral nog groeien dat maakt ook uit zei de verloskundige mij. Lang verhaal maar maak je niet teveel zorgen en anders voor je eigen gemoedsrust even de verloskundige bellen. 

Terug
Bovenaan