Iets symbolisch voor deze periode in ons leven...

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik zit er aan te denken om iets symbolisch te doen voor deze periode uit mijn (ons) leven. Het afgelopen jaar hebben we 3 miskramen gehad, we zijn nu bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden (en te blijven...)

Best heel ingrijpend allemaal, een hele verdrietige, onzekere tijd, maar het heeft ook zijn goede en waardevolle dingen opgeleverd, zoals de relatie met mijn man, we staan heel dichtbij elkaar en ookal is het soms moeilijk, we doen erg ons best om dit zo te houden. Nou ja, deze gevoelens zullen voor jullie ook wel herkenbaar zijn.

Ik zit er aan te denken om bijvoorbeeld een kleine tattoo te laten zetten, op mijn enkel of rug, die symbool staat voor de "babietjes" die niet geboren konden worden en de emoties die dit met zich meebrengt. Ook als onderdeel van de verwerking...

Hebben jullie hier ook wel eens aan gedacht, of iets gemaakt, gedaan, gekocht etc.???????

liefs Mickey

Hoi Micky,
Dat gevoel om iets symbolies te doen heb ik ook.
Na mijn 2 bbz heb ik een gouden kettinkje gekocht met een hartje eraan waar twee kleine hartjes in zitten.
We zijn nu aan gekomen bij onze 3 en laatste ivf poging. Ook ik denk eraan om een kleine tattoo te laten zetten op mijn enkel. Ik dacht aan een vlindertje ( een droom die is weg gevlogen )
Maar ik moet zeggen dat ik wel positief de laatst ivf in wil gaan dus wacht het nog even af.
Veel sterkte en laat even weten wat het is geworden, misschien heb je een heel mooi toepasselijk plaatje. ( ook voor andere )
Groetjes Denise

Hee Mick,

Ik heb de afgelopen weken ook heel erg gezocht naar iets symbolisch.
Maar tot nu toe heb ik het nog niet gevonden.
Ik denk aan een armband of ketting met daarop iets symbolisch voor mijn twins...
Tattoo heb ik ook aan gedacht, maar ik zou niet weten wat en hoe... En het er op zetten lijkt me vreselijk...

Liefs,
Peet

Hai,

ik zou graag iets van een beeldje willen dat onze kinderwens symboliseerd, in de vorm van vrouw en man met in hun hart een kindje ofzo (ben nog niet zwanger geweest dus gaat het niet helemaal het zelfde op). Maar ik snap wel dat je iets wilt wat het symboliseerd (alhoewel ik een tatoe wel erg definitief vind, ik daarom ook niet zo van tatoes hou)

Groetjes Belle

hoi

Ik hoor hier niet maar lees vaak mee. Bij mij is 4 jaar terug door de gyn gezegt dat ik zonder hormonen niet zwanger kon worden, wegens uitblijven van eisprong (Werd 1x per 12 maand ongeveer ongi en vaak was het dan een slecht eitje) maar wonder boven wonder 2 maand later toch zwanger, inmiddels is haar zusje er ook alweer gezellig bij gekomen.

Mijn beste vriendin is nu bezig met hun 2e ivf poging, zij heeft een teken van Geloof, hoop en liefde op haar   schouderblad laten zetten. Geloof omdat ze zeker weet dat er ergens een kindje voor hun is, Hoop tja die is logisch en Liefde voor het kindje wat ze helaas na 8 week verloren is en alle liefde die ze te geven heeft.

Je hebt er ook kettinkjes van enzo.

ja dat hebben wij ook.
mijn man en ik hebben allebei een kettingkje van geloof hoop en liefde, dat hebben we gekocht toen de 2e icsi in eigen cyclus mislukt was.     inmiddels gaan we nu voor de 5e!!!       de bijbel teks over geloof hoop en liefde 1 kor 13:13   was ook onze trouwtekst , we zijn nl christelijk en in de kerk getrouwd!!

Hoi,

Aan de ene kant vind ik het een heel mooi idee. Een ster voor elk kindje als tattoo zou ik heel mooi vinden maar aan de andere kant zou ik misschien niet altijd herrinnert willen worden aan die rottige periode in mijn leven....

Maar goed daar kun je zelf het beste over beslissen.

Groetjes Nicky

hallo allemaal,

Ik heb een 'pandora" armband en heb na het eerste bezoek aan de gyn een bedeltje gekocht die voor mij het begin van onze medische molen symboliseert. Er zijn heel veel verschillende bedels, waardoor er altijd wel iets is dat bij je past. Ik vind het wel een fijn idee om iets "tastbaars" te hebben voor mezelf.

Terug
Bovenaan