Iets tegen buik aan

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hallo, </span></p><p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Ik  ben 17 weken zwanger van mijn eerste kindje.</span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Ik ben heel voorzichtig. Misschien echt wel te overdreven voorzichtig.</span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Gisteren was ik dus mijn haar aan het borstelen en mijn arm schoot uit. De borstel kwam recht tegen mijn buik aan. Misschien reageer ik nu weer te overdreven, maar kan dit kwaad?</span></p>

Ja je bent wel wat te voorzichtig ja...
Je buik kan echt heel veel hebben hoor. Je zal zien dat als je 35-40 weken zwanger bent en je buik heel groot is, je je buik heel vaak zult stoten.. dat kan gewoon. Je kindje ligt echt heeel beschermd.
Een arm tegen je buik kan ook echt geen kwaad. Toen ik zwanger was van mijn tweede kindje, sprong en klom mijn oudste dochter (Toen 1.5 jaar) vaak op mijn buik en ze lag er bovenop... Dat kan allemaal echt geen kwaad! Je buik kan heel veel hebben.
Ik zag dat je pas ook een topic geopend had over iets soortgelijks. Probeer zulk soort dingen echt een beetje los te laten want dit zal de laatste keer niet zijn in je zwangerschap! Waar komt die voorzichtigheid/angst vandaan? Misschien moet je het eens bespreken met je verloskundige,  dan kan zij je geruststellen.

Net als CvB zegt, dit kan echt geen kwaad! Probeer er niet zo krampachtig mee om te gaan, je buik kan echt veel hebben. 
Mijn dochter van toen 1,5 Spong ook weleens op mn buik. Was natuurlijk niet de bedoeling, maar gebeurde weleens. Verder droeg ik haar vaak op mn buik dus ze zat dan echt op mn buik, dit ging ook prima. 

Ja zou me proberen iets minder zorgen te maken, want je maakt het jezelf anders heel moeilijk (onnodig!).
Je baby zit veilig in je buik en die kan best een stootje hebben. Met 30 weken zwangerschap ben ik ongelukkig van mijn fiets gevallen, ook wel een beetje op mijn buik (niet vol erop). Niet dat ik je dat aanraad te doen, ik maakte me toen ook wel wat zorgen ;), maar mijn baby heeft er geen last van gehad verder.

Nog een kleine aanvulling: mijn jongste dochter lag in stuit en met 36 weken hebben ze een draaipoging geprobeerd in het ziekenhuis. Dat deed enorm veel pijn, er werd echt KEIHARD op mijn buik geduwd en mn buik vervormde helemaal. De baby werd nauwlettend in de gaten gehouden door middel van een monitor, maar heeft hier niks van gemerkt. Haar hartslag ging niet omhoog, niks.
Ik heb nog een dag lang een zere  buik gehad met wat blauwige plekken erop. En de baby is 3 weken later gezond ter wereld gekomen. De gynaecoloog deed de draaipoging,  ik had er alle vertrouwen in en heb me nooit zorgen gemaakt om de baby. 
Dus als een baby dat aankan zonder er iets van te merken, kan de baby heeeeel veel hebben, daar ben ik ondertussen wel achter..

Je baby zit veilig in je buik hoor en heeft daar echt geen last van. In dat geval zou de baby in mijn buik nu bont en blauw moeten zijn door mn dochtertje. Krijg regelmatig een arm of been of gewoon haar helemaal met volle kracht op m'n buik. Ze weegt iets van 13kg dus zeker geen pretje. Maar maak me er geen moment zorgen om. Probeer het wat los te laten, je zal nog wel vaker iets tegen je buik aan krijgen. 

Misschien is het inderdaad zoals hierboven gezegd goed om te kijken waardoor het komt dat je je hierin angstig voelt en dit te bespreken met je verloskundige.  Persoonlijk geloof ik erin dat stress niet goed is voor jou en je kindje, dus veel zorgen maken ook niet. Ik hoop dat je hier wat gerust gesteld bent en dat je kunt onderzoeken waar je gevoel vandaan komt. 

Bedankt iedereen voor de reacties!! Ik ben meer gerust gesteld:) Jullie hebben gelijk ik moet het ook meer loslaten. Waar de angst vandaan komt echt geen idee.. Ik ben sowieso al een persoon die zich snel zorgen maak en pieker. Ik ben mij er van bewust, dat mijn gedachtes soms te ver gaan. Het loslaten vind ik heel moeilijk, maar ik ga het zeker proberen. Ik ga de stap nemen om dit met de verloskundige te bespreken. Bedankt!! 

Terug
Bovenaan