iets tegen misselijkheid?

A

Anoniem

Guest
ik ben een blije mamma van twee heerlijke kinderen. Het kriebelt enorm als ik nadenk over een eventuele derde...alleen ben ik de vorige zwangerschappen (mn de tweede) vijf maanden lang, de hele dag  heel erg misselijk geweest. daar hik ik enorm tegenop!
Wie heeft er ervaring op dit gebied met middeltjes die verlichting geven?

Hi,
ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Ik ben bij de 1e ook vreselijk misselijk geweest, en helaas nu bij de 2e was ik t nog erger. Bij mij werkte geen van de tips die ik kreeg. Ik heb toen de huisarts gebeld voor een receptje v Emesafene. En dat werkte perfect!
Misschien is dat een optie, maar het is geen garantie dat t bij jou ook werkt. het werkt namelijk niet bij iedereen, bij mijn buurvrouw deed t niks.
Maarre houdt wel in gedachte dat t over gaat, en dat je aan het einde van de rit en prachtig wonder ervoor terug krijgt als alles goed gaat.

Groetjes Marianne

Hoi, ook ik ben zo misselijk... echt niet leuk meer.
Wat bij mij in eerste instantie (toen de misselijkheid nog niet zo heel heel erg was) hielp, was gemberthee drinken, wat eten voor het opstaan, hele kleine porties en vooral niet eten waar je geen zin in hebt, (ik heb een keer toch maar nasi gegeten omdat ik het wel weer eens tijd vond voor een fatsoenlijke warme maaltijd, maar daar werd ik me beroerd van!).
Verder schijnt misselijkheid een symptoom te zijn van ijzergebrek, ook als je niet zwanger bent, dus ik ben, naast de ijzerkuur die ik van m'n VK kreeg, goed aan de roosvicee ferro gegaan en vooral zoveel mogelijk fruit en vezels proberen te eten, (kwark met muesli/cruesli gaat er tegenwoordig ook goed in).
En toen het echt niet meer te houden was, heb ik ook emesafene gekregen. Dat hielp in die zin dat ik niet meer steeds het gevoel had dat ik ook echt moest kotsen, maar misselijk bleef ik wel, (en dus ook erg gevoelig voor allerlei, met name sterke, luchtjes).

Van m'n VK kreeg ik verder het advies om ijzerrijke producten niet gelijktijdig met melk te eten/drinken, omdat melk ijzer weer afbreekt. Niet teveel melk drinken dus, je kunt die ook vervangen door andere dingen, (karnemelk breekt minder af, meen ik).
Op dit moment lijkt het erop dat ik wat op begin te knappen: het is nu dragelijk zonder medicijnen en af en toe ben ik zowaar even niet misselijk! :) (Maar werd ook wel tijd: ben nu 14-15 weken).
Het weerhoudt mij er niet van straks nog een kindje te krijgen, maar ik wacht wel even tot m'n lijf helemaal weer fit is, anders kan ik er donder op zeggen dat ik in een volgende zwangerschap dezelfde klachten heb...

Tip: Sea Band?

Hoi,
Ik ben inmiddels bijna 17 weken en heb de ergste misselijkheid achter de rug.
De vorige twee zwangerschappen was ik ook erg misselijk en ook ik zag tegen een volgende zwangerschap op. Toen las ik ergens hier op jongegezinnen.nl iets over de Sea Band. Het is een soort zweetbandje voor om je pols met een drukpunt er in. Het bestaat uit een setje van 2 stuks, voor iedere pols 1. Het duurde bij mij ca. een dag ofzo voordat het werkte. Ik had het idee dat er eigenlijk niets gebeurde. Totdat ik ze af deed en binnen een half uur weer heel erg misselijk was. Uiteindelijk heb ik ze omgehouden tot vorige week. Wel langzaam afgebouwd, eerst een week nog met een polsbandje en toen niks meer. Kosten ik dacht 12 euro 50. Meer info op www.seaband.nl.
Groetjes,
Marjo

wat super al die reacties!
natuurlijk heb ik de vorige keren ook diverse tips gekregen en alles uitgeprobeerd, maar die van het ijzertekort en de seaband kende ik niet! (wij hebben notabene van die dingen thuis liggen!)
de emesafene waren mijn verloskundigen geen voorstander van (vanwegen de mogelijke gevolgen voor je kindje), maar ik zou de volgende keer inderdaad overwegen dat te gebruiken. Hoe stonden jullie verloskundigen daartegenover?
In ieder geval een hart onder de riem;bedankt. En inderdaad het gaat over en als ik naar mijn kindjes kijk.......

Terug
Bovenaan