Hoi, ook ik ben zo misselijk... echt niet leuk meer.
Wat bij mij in eerste instantie (toen de misselijkheid nog niet zo heel heel erg was) hielp, was gemberthee drinken, wat eten voor het opstaan, hele kleine porties en vooral niet eten waar je geen zin in hebt, (ik heb een keer toch maar nasi gegeten omdat ik het wel weer eens tijd vond voor een fatsoenlijke warme maaltijd, maar daar werd ik me beroerd van!).
Verder schijnt misselijkheid een symptoom te zijn van ijzergebrek, ook als je niet zwanger bent, dus ik ben, naast de ijzerkuur die ik van m'n VK kreeg, goed aan de roosvicee ferro gegaan en vooral zoveel mogelijk fruit en vezels proberen te eten, (kwark met muesli/cruesli gaat er tegenwoordig ook goed in).
En toen het echt niet meer te houden was, heb ik ook emesafene gekregen. Dat hielp in die zin dat ik niet meer steeds het gevoel had dat ik ook echt moest kotsen, maar misselijk bleef ik wel, (en dus ook erg gevoelig voor allerlei, met name sterke, luchtjes).
Van m'n VK kreeg ik verder het advies om ijzerrijke producten niet gelijktijdig met melk te eten/drinken, omdat melk ijzer weer afbreekt. Niet teveel melk drinken dus, je kunt die ook vervangen door andere dingen, (karnemelk breekt minder af, meen ik).
Op dit moment lijkt het erop dat ik wat op begin te knappen: het is nu dragelijk zonder medicijnen en af en toe ben ik zowaar even niet misselijk!

(Maar werd ook wel tijd: ben nu 14-15 weken).
Het weerhoudt mij er niet van straks nog een kindje te krijgen, maar ik wacht wel even tot m'n lijf helemaal weer fit is, anders kan ik er donder op zeggen dat ik in een volgende zwangerschap dezelfde klachten heb...