iets verkalking van de moederkoek

Hallo dames,

ik heb vandaag een echo gehad om de groei te controleren. De vorige keer was het verschil tussen het hoofdje en de benen een week, dus vandaar dat ze nog een keer wilden kijken.
Alles ligt nu qua groei een week achter, dus in vergelijking met de vorige keer gewoon goed gegroeid. De beentjes waren nu ook goed bij gegroeid.

Alleen ging zij ook even kijken naar de moederkoek, en ze zag dat er al iets te zien was aan verkalking. Waarschijnlijk kwam het doordat ik al een tijdje last heb van een redelijke hoge bloeddruk. Het is niet direct iets om me zorgen over te maken maar moet wel morgen even met mijn eigen verloskundige overleggen of ik een gyn er naar moet laten kijken. Ben toch wel een beetje ongerust, heeft iemand ervaring met een verkalking aan de moederkoek? Ik ben vandaag 31 weken en 6 dagen zwanger.

Liefs Rianne

Hoi Rianne,

Kan me goed voorstellen dat je er ongerust van wordt... Ik zou denk ik sowieso vragen of de gyn. ernaar kan kijken.. Zeker om jezelf gerust te stellen..
Wel heel fijn dat de kleine weer goed bij gegroeid was... lijkt me wel een goed teken..

Ik heb er verder geen ervaring mee.. maar kan je alleen maar adviseren je gevoel te volgen..
Sterkte en rustig aan!
Laat je het even weten als ze wel nog gaan kijken?

Liefs Maike

Terug
Bovenaan