ietsje pietsje beter...

Rebecca is nog steeds erg bang in haar eigen bed van dat vuurwerk, al heeft ze het niet mee gehoord, ze denkt dat het elk moment kan komen en dat kan het natuurlijk ook.
Heb haar al verteld dat het vuurwerk is, dat soms buiten een knal geeft.
Vanmiddag kon ze weer niet slapen en is zo bang.
Ze heeft toen een uur beneden op de bank gelegen en ik was ook beneden.
Heb haar op youtube een filmpje over vuurwerk laten zien, allerlei soorten staken ze af.
Geluid had ik heel zachtjes gezet, maar wel zo dat je iets hoorde.
Maar ze was al bang bij het zien van rook en kleuren, de knal was nog niet eens geweest.
Ik heb haar verteld dat het heel mooi is al die kleurtjes en dat veel mensen het erg leuk vinden. Dat ze niet bang hoeft te zijn, dat het buiten is.

Tijdens het filmpje kijken klampte ze zich helemaal aan me vast en zei: "Wil niet meer kijken knal". En als er een knal kwam, zei ze: "Nee knal, wil niet verder kijken!" Na het bekijken zei ze: "Mensen vinde leuk knal!"

Ach die schat, ze ligt nu in ons bed...daar kon ze wel in slaap komen...

Cissy, was jullie hond in het begin nog heel bang van die geluiden van CD?
Wat een grappige vergelijking he, hond/kind!!!
Ik heb op tv ook gezien dat er trainingen voor honden zijn...
Nu hopen dat het voor Rebecca ook helpt als ik haar af en toe een filmpje over vuurwerk laat zien.

Groetjes, Marianne

ach gossie wat zielig zeg...
Ik vindt het een goed plan van je om via youtube filmpjes te laten zien. Misschien dat ze zo er aan kan wennen. Het lijkt me dat als je het veel laat zien dat ze minder heftig reageert. Ik vindt het zo zielig, zo een kleintje met een trauma van dat rotvuurwerk.
Ik denk dat ik dat ook bij Enzo ga doen een filmpje laten zien misschien dat hij kan wennen want ik schrik zelf er altijd van (echt een fantastisch voorbeeld van niet bang zijn ben ik dus niet).

sterkte met je meisje

liefs
di silva

Hoi Marianne,

In het begin was onze hond echt panisch van het vuurwerk: hij kroop onder de bank, wilde niet naar buiten en trilde echt over zijn hele lichaam!
Na de trainingen en de vuurwerk CD is het aanzienlijk minder geworden, maar echt verdwenen is zijn angst niet.
Hij kijkt nu nog even bang naar buiten als ie wat hoort, maar is niet extreem nerveus meer.
Om hem niet onnodig bang te laten zijn hebben we met oud en nieuw het honden hotel voor hem geboekt. Hij gaat daar met de vakanties ook altijd heen. Het is midden in het bos en hebben daar dus totaal geen last van de knallen.
Maar ja dat is uiteraard geen optie voor de kindjes haha

Ik ben blij te horen dat het bang zijn bij Rebecca al iets minder is. Ik hoop dat ze tegen oud en nieuw gewoon gewend is aan die gekke knallen!

Groetjes van Cissy

Dean was er vorige jaar schrikachtig van geworden. Zijn kamertje was toen achter en bij de buren waren ze rond deze tijd al vuurwerk aan het afsteken. Precies onder zijn raam!  Hij heeft er 2 mnd slecht van geslapen en 's middags zelfs helemaal niet meer. Met oud & nieuw sliep hij overigens wel gewoon door . Hij is nog steeds een beetje schrikachtig, maar wij gaan er niet teveel op in. Telkens als hij een knal hoort zeg hij: "boem!". Hij wordt er ook niet wakker van.

Goed dat je goeie filmpjes laat zien over vuurwerk. Misschien wordt haar angst zo iets minder. Je zult denk ik wel blij zijn al het weer voorbij is.

Succes.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan