IIEEKKSSS vies hoofdje!

Hoi,

Mijn zoontje van 9 weken heeft een rare uitslg op zijn hoofdje. Hele dikke rode plekken, die schilferen en wat gelige plekjes. Ziet er zo vies uit!! Volgens mij heefthij er niet echt last van, maar dat weet ik niet zeker. Hij zeurt wel wat meer dan normaal......
Wie heeft een idee, of toch even de ha bellen.
Liefs Nelle
 
Zo te lezen, lijkt het op berg. Dat is een onschuldige uitslag die bijna alle babys wel hebben. Bij mijn dochter zit het tussen haar wenkbrouwen, maar mijn oudste had het heel erg boven op haar hoofd (en aangezien ze een vol koppie met haar had, was het slecht weg te halen)
Als het goed is staat er een stukje over in het groeiboekje van het consultatiebureau.

Je kan het wat weghalen door er voor een slaapje wat babyolie op te smeren, tijdens slaapje lekker laten intrekken en dan na het slaapje zachtjes wegvegen (bijvoorbeeld met hulp van stukje karton) Je weekt het als het ware los met de olie. Je zal de eventuele haren daarna echter wel een paar keer moeten wassen met babyshampoo, de olie is vrij lastig weer weg te wassen.
 
Klinkt inderdaad als berg. Ik begreep van een kapster dat shampo berg juist nog erger kan maken dus dat uitspoelen van die olie met veel schampo lijkt me ook niet handig. Als je er helemaal niets aan doet, gaat het uiteindelijk vanzelf weer weg en verder haartjes gewoon wassen met water en niet tevaak shampo gebruiken. Succes!
 
Hoi

Brandon had ook last van berg. Ik kreeg van mijn ha het advies om zijn hoofdje met olijfolie in te smeren. Na 2 dagen was het allemaal weg.
Succes

Carla, mv Brandon
 
Terug
Bovenaan