ijs

Hoi meiden,

Ik ben nu 19 weken zwanger.
Vanmiddag even de stad in geweest en een bolletje schepijs gehaald.
Nu heb ik alleen heel erge krampen, net alsof ik zo aan de diarree ben.
Maak me een beetje erg zorgen dat er een of andere bacterie in het ijs zat.
Hoe schadelijk is dat voor het kindje?
Het was maar een bolletje ijs.
Maar ik ben eigenlijk best wel bang..

Please hellup....

groetjes Petra
 
Ben zo blij dat er iemand is die snel reageert.
Misschien ben ik ook wel veel te bezorgd maar ik ben al zo gek met mijn kleintje...
Nu ben ik er een stuk geruster op..
bedankt..
 
meestal zit er in ijs (als er bacterien in zitten) samonella in. dat kan absoluut GEEN kwaad voor je kindje je kan er alleen zelf beroerd van zijn. overgeven koorts diaree enz.
listeria (in rauw vlees en ongewassen groenten en rauw melkse kaas) is wel gevaarlijk. eveneens als toxoplasmose (in kattenontlasting en in de tuin!)... maar je hoeft je voor ijs niet ongerust te maken.
liefs van sandy
 
Ik denk ook dat het geen kwaad kan. Ik heb een aantal weken geleden een voedselinfectie opgelopen. We hadden vlaai op het werk en iedereen die van de rijstevlaai had gegeten was hondsberoerd geworden (overgeven, diarree enz). Ik ben onder behandeling bij de gyneacoloog die ik ook direct gebeld heb en het kon echt geen kwaad. Omdat ik mij toch zorgen maakte mocht ik langskomen voor een echo en inderdaad, het leefde nog prima en was ook gegroeid. De dokter zei dat zo'n kindje zo goed ingepakt zit dat ook bacterien er maar moeilijk langskomen. Het zal allemaal wel goed komen met je :)

groetjes, Jane
 
Op dit soort momenten ben ik zo blij met dit forum :)
Jullie hebben me ontzettend gerust gesteld.
De buikkrampen zijn nu gelukkig ook wel over. Het zal dus allemaal wel goed komen.

Echt heel erg bedankt..
 
Hoi,

Ik had een week of twee gelden het zelfde met vers schepijs, ik dnek dat het komt omdat het zo koud is als je het eet ik was er na een uurtje of twee weer vanaf.

Groetjes Tamara
 
Terug
Bovenaan