ijsblokjesbakjes met deksel

Hallo,

Ik heb een paar keer gelezen dat er ijsblokjesbakjes met een deksel wordt gebruikt voor het invriezen van fruit en groente.
Waar kan je die bakjes met deksel kopen?

groetjes

Jama

Ik wil ook graag weten waar ik die kan halen.
Bij ons (Almere) hebben ze die niet bij de Blokker.

Ik wil graag wat borstvoeding in ijsblokjes invriezen. Heb nu al een keer een gewoon ijsblokjesbakje met een folie erovereen in de vriezer gedaan. Gaat wel, maar met een deksel lijkt me toch handiger.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,

voor degene met de vraag over het invriezen van borstvoeding. Je kan hier ook heel handig ijsblokzakjes voor gebruiken. Die verkopen ze gewoon bij de meeste supermarkten.
Ben trouwens zelf ook nog op zoek naar ijsblokbakjes met deksel. Zoek nog even door, want tot nu toe nog niet gevonden.

Groetjes,
Margrethe

ik vind die zakjes echt een drama. Bij het ontdooien lekt en plakt het aan alle kanten, ook als je ingevroren het plastic eraf haalt. Ik gebruik tegewoordig alleen nog maar de bewaarbakjes van avent (die met een verloopstuk ook op de kolf kunnen). Straks kan daar ook fruit en groente in. Ik heb gehoord dat ze er in twee maten zijn,m aar ik heb zelf alleen nog maar de kleine gevonden (180cc).

hi,

ik gebruik zo'n flexibel ijsblokjes bakje van siliconen, super handig met porties maken.   ik maak blokjes groente, aardappels, rijst en doe de inhoud in een diepvrieszakje van een liter. per keer gebruik ik bijvoorbeeld 4 blokjes aardappel / rijst / pasta en 4 blokjes groente , kan ook gemixt. dan hoeft het niet zo lang te duren iedere dag  voordat JCB zijn buikje kan vullen. en nu hij wat ouder wordt kan hij wat makkelijker hetzelfde eten wat wij eten.

Miep

Ik vries m'n borstvoeding normaal ook in in die bakjes van Avent die op m'n kolf kunnen. Ik heb ook alleen maar bakjes van 180 ml. Ik doe er nu zo'n 160 ml per keer in. Veel meer kan denk ik niet, want de melk zet ook nog uit in de vriezer. Dit is ook de hoeveelheid die ze nu in een fles krijgt als ik naar m'n werk ben.
Ik heb al een aardige hoeveelheid in de vriezer liggen (ik schat zo'n 25 bakjes). Ik ben nl een aantal weken voor ik begon met werken al een voorraad gaan opbouwen voor als het kolven niet goed zou gaan op m'n werk.
Maar als m'n dochter binnenkort meer ml per voeding wil, wil ik de hoeveelheid met ijsklontjes melk kunnen aanvullen tot de juiste hoeveelheid. Vandaar dat ik ook in ijsklontjes wil kunnen invriezen.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan