@IJzebel

Hoihoi, ik ben gister middels een 'minofmeer' spoedsectio bevallen van ins dochtertje Bam. Ze weegt 1840gr, en is met week 32.4 lekker vroeg, maar het gaat heel goed. Geen beademing, zelfs geen ondersteuning bij ademen. Maar dus wel in een couveuse.

Gisterochtend plotseling overgeven, bleek later dat ik koorts had, en fikse weeen. Rond een uur of half negen naar verlos, de weeen werden nog heftiger en op het ctg van Bam werd nogal hevig, heel hoog en lage hartslag. Uiteindelijk na vier keer toucheren (aaaaaaauuuuuuuwwwww!!!) toch besloten tot een keizersnee, ze wilden na een half uur ( toen de ok en operatieteam in actie kwam en wij dus eigenlijk wachtten-kon makkelijk twas semi spoed) nog een keer kijken, zodat de baby er niet in de lift ineens uitmzou komen. Helaas, ik kwam niet verder dan 3 centimeter ontsluiting. Gelukkig kwam redelijk snel de epiduraal....oooooh die deed zeer, maar oooooh wat fijn dat die weeen niet meer te voelen waren!!

Baby kwam eruit, en toen bleek dat ze een knoop(een echte, zoals in je veter!) in haar navelstreng had, en dat de navelstreng om haar nek zat. Daar waren ze nog best verrast over, nix gezien op echo's, maar dat ctg toonde wel aan dat het niet echt lekker ging. Elke wee stopte haar hartje bijna. Waarschijnlijk doordat die knoop het di htdrukte.

Met mij gaat het ook wel goed. Keizersnee is pijnlijk, maar het valt tot nog toe mee. Mn eerste keizersnee viel zwaarder. En dit keer heb vier weken en twee dagen in net ziekenhuis gelegen. Overigens is er hier heel fijn verplegend personleel, dus het was niet alleen kommer en kwel. Oh ja, ik geef borstvoeding, middels kolfen, Bam wil heel graag aan de borst, snuift en zoekt met mond en hoofd als ze bij me ligt, en raakt heel gefrustreerd als het niet lukt, ze is heel klei en tja, dan is je borst/tepel al snel te groot! Daarbij is het een enorme inspanning voor haar.

Ze is prachtig!! En heeeeel temperamentvol, wat grappig is om te zien. :) ik laat nog wel wat horen, en ben benieuwd hoe het jullie vergaat over een week of 6/7/8!!!

Wel n beetje snel he ;)

Mn man moet foto's zien te uploaden (lees, dat doe ik altijd dus manlief heeft geen idee) zodra dat is gebeurt zal ik er wat ergens op zetten! Ik laat t weten. Bedankt voor de felicitaties, en jullie horen van me!

Tgaat nog steeds goed!

Terug
Bovenaan