Ijzer te kort!

2 weken geleden moest ik op controle bij de vk me hb was te laag 6.3 dat verklaarde gelijk waarom ik me zo futloos voelde.

Advies appelstroop op brood, Roosvicee ferro en Floradix (vit preparaat met ijzer)

Vandaag moest ik terug komen voor controle en HB meting en wat denken jullie YESSSSSSSSSSSSS me HB is gestegen 6.9 ik moet door gaan met Floradix en ferro en hoef niet aan de staal tabletten

Ben zo blij ermee.

Ohhh wat fijn dat je HB nu weer goed is!
Inderdaad wel lekker ijzelrijk voedsel blijven eten hoor!
Tomaten schijnen ook vol met ijzer te zitten, dus misschien een idee om iedere avond een schaaltje tomaat te eten bij het avondeten.
Nou hopen dat het zo blijft!!!

Groetjes Maaike

Dat is ook wel een goede tip tomaten :D

Want eet nu elke avond 2 appeltjes maar voel me ondertussen net een wandelende appelboom met de appelstroop s,morgens en s,middags op brood appelsap drinken en appels eten :D

Hebben we weer wat variatie erbij.

Ja en groene groentes zitten ook veel ijzer in.

En kreeg ook nog de tip misschien kun jij die wel weer gebruiken geen toetjes na het warm eten maar pas een uur erna dit is vanwege de calcium die erin zit en calcium haalt de ijzer weer uit je lichaam.
En als je vlees op brood eet dan drink je vit c en als je kaas op brood eet drink je melk erbij.
Vit c helpt namelijk ook voor de ondersteuning van de ijzer.

Je moet er wat voor over hebben :D

Ja, Floradix is echt goed spul!! Heeft mij na de bevallingen ook erg geholpen om me weer wat sneller fit te voelen. Komt hier dus ook zeker weer in huis in de kraamweek!

Oh, in champignons zit trouwens ook veel ijzer. Vond ik erg lekker, deed ik gebakken champignons bij m'n vlees.

Terug
Bovenaan