ijzer te laag..... duizelige val van trap

Nou... na een duizelige val van de trap vanmorgen en op advies van mensen om mij heen vanmiddag toch maar de vk gebeld voor de zekerheid.
Nou mocht natuurlijk gewoon komen even luisteren naar het hartje enzow... ook gelijk maar weer even mijn bloedruk laten meten en mijn ijzer weer laten prikken. 140/65 dus bovendruk iets te hoog maar logisch voor nu zijde ze, en mijn ijzer 5,9 dus laag. ben namelijk begonnen met 8,7 vorige week 6,7 en nu 5,9 dus verklaring duizelig is er wel. Moet alleen volgendeweek bloed laten prikken om te kijken of ik echt tabletten nodig heb, en of de rest nog helemaal oke was. Met de baby was alles goed, hartje klonk goed dus, daar gaat het natuurlijk om. Alleen ik heb nu nog beetje erg last van mijn rug en zij van de val, ff rustig aan doen dus.
 
jeetje, nou doe het maar rustig aan hoor! als je wilt opstaan vanuit je bed eerst even een poosje rechtop gaan zitten, dat helpt misschien een beetje? veel appelstroop en spinazie eten, daar zit ook veel ijzer in.

sterkte!
 
getsie, kijk je uit hoor!!
wat bij mij erg goed helpt is elke dag een glas roosvicee forte (ijzer) en een glas roosvicee laxo (lacterend) Dit laatste is nodig omdat je darmen weinig meer doen en je van ijzer ABSOLUUT obstipatie krijgt.
Let er ook op als je aan de tabletten moet hoor dat je laxeermiddel mee krijgt anders heb je er weer hele andere problemen bij en die zijn op zn zachts gezegd niet fijn.
heel veel sterkte
 
ja dat rustig op staan had ik vanmorgen ook wel gedaan.. maarja, nou ikke ga even kijken wat voor mij werkt. qua eten en drinken ben ik nogal een miep dus.. als het allemaal in een pilletje zit vind ik het handiger. we zullen zien. in ieder geval bedankt voor jullie tips!!
 
Je kan ook Floradix (is een drankje) nemen, gewoon te koop bij apotheek en drogist. Is ook erg goed voor je ijzer gehalte.
En ik heb alleen de eerste tijd last gehad van lichte obstipatie toen ik ijzertabletten slikte, na een week of 2 nergens last meer van gehad en zeker geen laxeermiddel hoeven gebruiken. Wel goed letten op genoeg drinken en vezelrijk eten.
 
Terug
Bovenaan