ijzer tekort

hi allemaal, gister avond een zware migraine aanval gehad. Om half 7 lag ik te slapen en toen mijn wekker vanmorgen om 7 uur ging werd ik pas weer wakker.
Ik dacht dat het allemaal wel weer ging dus toch naar mijn werk gegaan. Nou het ging dus niet.... Toen ik net een uurtje bezig was werd ik ineens heel draaierig en licht in mijn hoofd. Mijn collega zei dat ik blauwe lippen had en het ging dus niet meer.
Maarja aangezien ik nooit ziek ben was het meteen huilen want dit wil ik helemaal niet (alsof ik iets te willen heb)
Nu denk ik dat ik ijzer tekort heb want dat is altijd al aan de lage kant. Heb maar meteen een afspraak gemaakt bij de dokter. Daar moet ik straks heen.
Heeft iemand dit van jullie ook??

groetjes happybee
7 weken+3 dagen zwanger van ons eerste  frummeltje

Hoi Happy Bee,

Ik ben inmiddels 38 weken zwanger, maar heb vanaf ca. week 20 ook last van ijzertekort. Nu heb ik dit al mijn hele leven, maar mijn hb-gehalte was nu extreem laag (5.8). Ik slik sindsdien ijzertabletten en die helpen bij mij erg goed. Ik zou gewoon even de vk bellen, die kan je hb-gehalte meten en eventueel ook je bloeddruk. Die was bij mij namelijk ook erg laag, waardoor ik erg snel duizelig en moe was.

Succes.

Gr's Diana

Hallo

Ik heb bij de eerste twee zwangerschappen ook enorm ijzertekort gehad en heb nu vanaf eht begin FLoradix genomen (homeopatisch te koop bij natuurvoedignswinkels) en heb er dit keer helemaal geen lastvan en heb dan ook duidelijk veel meer energie. Ondanks dat ik een zeer lage bleoddruk heb (onderdruk van 40)
Dus ik kan het iedereen aanraden
Sterkte
Babette (31 weken zwanger)

Hoi!

Ik had wel bij de zwangerschap van Thomas dat mijn HB steeds minder werd. Alleen het vervelende was dat ik er niets van heb gemerkt. Na mijn bevalling, een KS, was mijn HB gezakt tot 3.1....... en ook niks van gemerkt, hahahah! Toen heb ik dus 4 zakken bloed gekregen. Wat ik dus deze zwangerschap ga doen is: veel groene groente eten, een keertje extra biefstuk eten, af een toe een bammetje met appelstroop en indien nodig tijdig aan de Ferro om deze op te fluffen. Maar met goede voeding kun je al een hoop bereiken hoor!

-X- Marieke

Hoi,
Ik ben ook 7 weken en 3 dagen zwanger (denk ik tenminste). En ik heb een week lang achter elkaar migraine gehad. Bij de andere zwangerschappen had ik dat helaas ook, bij mij heeft het te maken met de hormoonveranderingen en met 10 weken was het over. Rond 15/16 weken heb ik het toen een keer flink gehad en daarna helemaal niet meer. Balen is dat hé? Want je mag helemaal niets tegen migraine innemen. Aan ijzertekort is gelukkig wel wat te doen dus dat is mooi. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!
Groeten Tara

Terug
Bovenaan