Ijzer

<p>Haai!</p><p>Even een vraagje. Iemand ook ijzer elixer gebruikt tijdens het 1e trimester? Ik ben zo ontzettend moe, nog meer dan mijn vorige zwangerschap van mijn zoontje. Ben nu 5,5 week zwanger. Ik stond bij de drogist en dacht: ach kan vast geen kwaad. Iemand ervaring ermee?</p>

Als het me nog een keer gegund wordt dan wil ik dat ook zeker gaan gebruiken want ik ben nu al extreem moe terwijl ik nog niet zwanger ben. Ik kan natuurlijk ook aan de huisarts vragen of ze me b12 en ijzer willen controleren 

@huismus.
Ik zou inderdaad even je waardes laten prikken voordat je er aan begint. Vermoeidheid kan ook komen door te weinig vitamine B12 en vitamine D.
In de eerste weken moet je toch bloedprikken, dan worden deze waardes sowieso geprikt.

@girafje: wat vervelend voor je zeg! Zou het zeker even laten checken als ik jou was. Sterkte 
@Zonnebloempje2017: Kan dat zomaar denk je? Bloedprikken via de vk komt pas in de week van 10 of 12 weken... Ik slik wel extra vitamine D

Als je tegen de verloskundige zegt dat je er echt last van hebt en dat het erger is dan tijdens je vorige zwangerschap dan moet het geen probleem zijn toch? Ik bedoel ik mag het ook laten onderzoeken als ik aangeef dat ik er echt last van heb dus waarom jij niet? Juist zwangere vrouwen hebben die extra controle toch nodig?

@huismusje
Als je in overleg gaat met de VK kan het misschien wel eerder en anders even via de huisarts, en daar aangeven dat je zoveel vermoeider bent dan de vorige keer.
Denk dat geen van beide er echt moeilijk over gaat doen

Terug
Bovenaan