ijzergehalte laag

A

Anoniem

Guest
hallo zwangere dames....ik ben nu 32 weken en 5 dagen ik slik nu al 2 weken staalpillen...en ik voel me weer goed...maar ik maak me wel zorgen want ik vergeet af en toe die kleine pilletjes te nemen...mijn ijzergehalte was 5.4 dat was errug laag zei de verloskundige maar kan het kwaad vor de baby?????

Hoi!

Kan voor je baby gaan kwaad! Alleen voor jezelf dat je erg moe kan worden en bij de bevalling ga je bloed verliezen en kan die alleen maar meer zakken! Zou ze zoveel mogeliuk wel innemen want 5,4 is wel erg laag!

Succes Ester

misschien kan je je huisarts vragen voor een paar ijzerinjecties....
want hij is wel erg laag...

Toen ik zwanger was had ik al een heel laag hb, ze hebben hier toen niets aan gedaan.
Ik lag al hele dagen op bed en kon toch niets meer (tweeling zwangerschap en ernstige bekken instabiliteit)
Na de bevalling kreeg ik staal tabletten, mijn hb was 4,2, heel erg laag dus.
De gynaecoloog heeft mij toen aangeraden om ook Floradix te gebruiken.
Dit is een kruidenelixer die erg goed helpt bij ijzer tekort.
Ik had erg veel problemen met de ijzer tabletten (opstipatie) en ben op een gegeven moment over gestapt op alleen Floradix.
Mijn hb was zo weer op peil.

Je kunt Floradix kopen bij een natuurdrogist, wellicht heeft de etos of de DA het ook wel.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Ik neem aan dat je nog geregeld gecontroleerd wordt?

Af en toe een pilletje vergeten is vast niet heel erg rampzalig. Zeker als je je weer goed voelt. Gaat het weer naar beneden dan merk je het waarschijnlijk wel. Voor je baby kan het geen kwaad. Die let niet op of mama nog wel genoeg overhoudt en neemt gewoon wat ie nodig heeft.

Probeer daarnaast ook via je gewone eten extra ijzer binnen te krijgen (spinazie, appelstroop, pruimen).

En zorg daarnaast ook voor voldoende vitamine C. IJzer kan alleen goed worden opgenomen als je ook vitamine c in je lijf hebt. Mijn standaard lunch bestaat daarom  vaak uit boterhammen met appelstroop en kaas met een glas jus d orange.

Hoi!
Inderdaad, het is voor jezelf vervelend maar je beebje 'neemt' gewoon wat ie nodig heeft en zal nix tekort komen...   Ik slik al ca. 30 weken soms 2x p dag (als ik moe ben) 15ml   ijzerdrankje met bosbessensmaak (hou ik helemaal niet van) en neem jus d'orange erna om t weg te spoelen.   Ben nu 34w5d. M'n bloedtesten zijn deze zwangerschap uitmuntend, ik slik dan ook braaf m'n voorgeschreven (standaard) vitamientjes.
Oja, er zit ook veel ijzer in rundvlees, meer dan in spinazie (ikzelf heb liever groente dan vlees..) ook linzen heeft veel ijzer en alle groene bladgroente.
Appelstroop heb ik uit nederland ingeslagen, want dat kennen ze hier niet en ik vind t heel lekker op brood met kaas.
groetjes,Priscilla

dag zwangere dames....ik ben nu 35weken en 3dagen..ik voel me goed me ijzergehalte is nu weer helemaal op peil....dank jullie wel voor jullie reacties ik was een beetje geschrokken toen ik dat hoorde dat me  ijzergehalte te laag was...

Terug
Bovenaan