Ijzertabletten en obstipatie

Na de bevalling heb ik ijzertabletten gekregen waardoor ik nu moeilijk naar de wc kan. Het liefst stop ik met de ijzertabletten. Wie heeft goede tips zodat ik weer fijn na de wc kan en toch voldoende ijzer binnen krijg.

Mij werd geadviseerd om eerst een keer goed naar de wc te zijn geweest en daarna met de tabletten te beginnen. En uiteindelijk heb ik floradix gebruikt i.p.v. ferrofumaraat. Daar raak je niet van verstopt.

Sterkte!

Aan de huisarts vragen voor zakjes die je stoelgang soepeler maken. Dit zelf ook gehad. Liep krom van de pijn in mijn buik. Daarbij dronk ik ook Yakult. Dit deed ik ook tijdens de zwangerschap.

Mijn verloskundige adviseerde Gentle Iron (merk: Solgar). Die staat er ook om bekend dat het geen tot weinig verstopping als gevolg heeft. Goede ervaring mee!

Floradix alleen dan die van huismerk kruidvat. Ook slik ik probiotica (vitals trio). Dat zorgt er ook voor dat de darmen doen wat ze moeten doen ? nadat de ijzerdrank op was heb ik de Davitamon compleet Mamafit geslikt zit ook extra ijzer in ✌️

Terug
Bovenaan