Nooit meer van mijn leven dat ik aan ijzertabletten ga! Bij de zwangerschap van ons dochtertje (8 mei 2006) moest ik ook aan de ijzertabletten. Ik ben hier vreselijk verstopt van geraakt (ik heb altijd al problemen met mijn ontlasting, kan maar 1 keer per week naar de wc en doordat ik ook nog eens verklevingen aan mijn darmen heb ben ik nog veel gevoeliger).
Door die verstopping kon ik dus niet meer naar de wc, en ons dochtertje daalde met 29 weken heel diep in en drukte toen ook nog eens mijn endeldarm plat. Ik kon 5 weken helemaal mijn ontlasting niet kwijt en heb vreselijk veel buikpijn gehad. Na die 5 weken moest ik aan de lactulose (4 dubbele dosis per dag) en elke dag een klysma maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk moest ik 3 keer per week 4 laxeerpillen slikken en dan raakte ik een klein beetje onlasting kwijt zodat de ergste druk eraf was. Na 10 weken (dus met 38 weken) heeft de vk mij gestript omdat het echt niet meer te doen was. Gelukkig is ons dochtertje diezelfde avond geboren.
Nu ben ik gelijk vanaf het begin van deze zwangerschap gestopt met thee drinken bij mijn ontbijt en lunch (ik kan niet tegen melk, maar dit in combinatie met je eten remt ook de opname van ijzer) en ben heel erg gaan opletten met wat ik eet (vooral welke combinaties) en floradix gaan drinken. Mijn ijzergehalte was wel iets gezakt maar staat nu nog wel op 6,7.
Maar goed, ik ben wat mijn darmen betreft een apart geval (jaren bij een internist gelopen en ook die kon er niks mee).
Syl
32 weken