IJzertekort: Wanneer verbetering met pillen?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 8,5 week geleden bevallen van onze mooie meid. Ik heb me afgelopen week laten prikken op ijzertekort en het bleek dat ik inderdaad een te lage HB-waarde heb. Nu heb ik van de huisarts pillen voorgeschreven gekregen (3 keer per dag 200mg ferrofumaraat). Ik vroeg me af of iemand daar ervaringen mee heeft. Hoe snel ga je je energieker voelen? Ik ben er namelijk zo klaar mee dat ik zo vreselijk moe ben! Dus hopelijk heeft het snel effect!</p><p>Groetjes Lara</p>
 
Ik heb zelf die van de HA niet meer geslikt, had er klachten van (buik/maag) en heb van solgar gehaald. Veel beter opneembaar, wel loeiduur maar het gaat om mijn gezondheid en welbevinden. Toen ging t snel beter
 
Ik durf niet te zeggen hoe lang dat duurt! Ik zelf heb veel bloed verloren tijdens de bevalling (was gelukkig al in het ziekenhuis) en zat uiteindelijk op 2L. Dus uiteraard ook ijzer te kort! Omdat ik in het ziekenhuis lag en nog een infuus had kon ik kiezen of op recept ijzertabletten mee naar huis of een ijzer infuus. De artsen raden het infuus aan omdat ik daarna niet meer aan de tabletten hoefde en omdat het met de tabletten mega lang (sorry) zou duren voordat mijn ijzer weer op pijl zou zijn. 
 
Dankje, dan weet ik in ieder geval dat ik de komende weken nog niet fluitend uit bed stap, haha! Gelukkig heb ik nog verlof tot eind december, dus alle tijd! Gelukkig kon je een infuus krijgen. Ik ben trouwens 800ml verloren tijdens de bevalling, dus dat valt nog mee in vergelijking met jou! 
 
Terug
Bovenaan