ijzertekort?

hallo lieve mensen,

ik heb een vraag...heb al sinds een week terugkerende hoofdpijn aan de zijkant van mijn hoofd, ben moe, kortademig, en hartkloppingen...herkent iemand dit?

Ik heb in ieder geval geen hoge bloeddruk...ik verwacht dat het met ijzertekort te maken heeft...maar moet pas volgende week donderdag naar de vk. wie zegt dit iets???

Hoi,

Ik heb chronische bloedarmoede en ik moet zeggen, je klachten komen me
wel bekend voor. Toch zou ik voor de zekerheid even naar de huisarts of
verloskundige gaan. Daarvoor zijn ze er tenslotte toch, dan kun je even
laten uitsluiten of het niets anders is.

En als je eenmaal begint met ijzertabletten voel je je snel wat beter.

Groetjes,

Vanessa 26,3 van de vierde

Hoi hoi..

Ik herken het heel goed eigenlijk :)
Ik had ook flinke hartkloppingen en was ontzettend moe.. verder at ik bijna hele dagen niet en had ik ook echt geen honger :p Wat wel gunstig is want ben nu 10 kilo afgevallen wat er best af mocht ;)
Maar dat even ter zijde....

Ik heb een bloedtestje laten doen op aanraden van de dokter...
Daaruit bleek dat mijn Vitamine B12 extreem laag was !! Zo laag dat het gevaarlijk werd.. Daar heb ik tabletten en injecties voor gekregen...Heeft een klein beetje geholpen, maar niet alles... Ik heb mezelf gedwongen om veel fruit te eten om het een beetje omhoog te werken... Ook dronk ik heel veel van die vitamine ACE drankjes en dat schijnt je vitamine B af te kunnen breken.. die laat ik ook maar staan dan;)

Naderhand heb ik nog een ijzertekort gehad en daar slik ik nu nog tabletten voor omdat ik bijna moet gaan bevallen en als je dan veel bloed verliest is dat niet zo gunstig...

Succes ermee Liefs Es

Hoi, In je zwangerschap heb je meer ijzer, foliumzuur en vit B12 nodig. en dat heeft allemaal met elkaar te maken. Mijn vorige zwangerschap ( nu 2,5 jaar geleden) had ik dat veel kort. De huisarts heeft mij toen B12 injekties gegeven en dat zeker een jaar na de bevalling nog, Nu ben ik 8 weken en ga donderdag langs de huisarts om te vragen om dat te prikken. Uit voorzorg. De verlosk vond het bij mijn vorige zwangerschap niet nodig dat ik ijzer slikte omdat het vingerprikje niet aangaf dat ik laag zat. Mijn huisarts zei dat het geen kwaad kon maar dat het je zwangerschap onnodig zwaar maakt. Ik voelde heel duidelijk aan mijn lichaam als ik weer toe was aan een nieuwe vit injektie

Bij twijfel over je gezondheid, ten aller tijde even overlegen met huisarts of VK. Die zijn ervoor!!
Als je denkt aan ijzertekort, zou je Floradix kunnen proberen. Dit werd mij na bevalling (ks met wat bloedverlies en behoorlijke Hb-daling) aangeraden door de kraamzorg. Het is een kruidenelixer op natuurlijke basis. Het smaakt niet vervelend en ik heb er veel baat bij gehad. Je mag het tijdens zwangerschap en bv gebruiken. Hopelijk is het snel over bij je, want je voelt je er vast niet prettig onder. En dat is zonde, want zwanger zijn vond ik een hele bijzondere periode!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ook mij komen je klachten bekend voor en ik heb bloedarmoede. Ik ben nu 21 weken zwanger en heb van mijn gyn ijzertabletten via aoptheek gekregen. Slik ze nog maar net, dus moet nog kijken of ik mij er beter van ga voelen.

hallo...

bedankt voor al jullie reacties, heb bloed laten prikken en pas volgende week woensdag de uitslag van.
stel dat het bloedarmoede is en ik ga ijzer slikken, hoe lang moet ik dan ongeveer rekenen voordat de klachten weg zijn? Hoe was dat bij jullie?

volgens mij heb je daar binnen paar dagen al profijt van, is wel afhankelijk van welke je gebruikt. Kun je ook aan VK/huisarts vragen als deze je de pillen adviseert.  vragen als deze je Vraag wel even na wat de invloed van deze pillen op je ontlastingspatroon is. (Aantal pillen geven obstipatie namelijk)
Sterkte met je klachten!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan