Ik baal én twijfel!!

Hoi hoi!

Net weer bij de gyn geweest en helemaal goed gekeurd. Bloeddruk van 110/70 dus kon niet beter. Ze verbaasde zich ook over mijn 'lage' hartslag...... zó rustig!
Omdat ik me niet zo gauw zorgen maak over de kleine en mezelf heeft ze me nogmaals op het hart gedrukt dat ik moet bellen als er ook maar iets is...... (ik hou nl nog steeds erg veel vocht vast).
Verder moest ik het écht aangeven als ik toch een keizersnede wilde. Ik krijg het gevoel dat ze dat zelf de beste oplossing vind voor ons groete mannetje en mij omdat ze ook al zei dat een inleiding na een eerdere ks vaak toch weer op een ks uitloopt. Ik ga steeds meer twijfelen wat ik nou moet doen! Ik zit dan wel met een herstelperiode die veel langer is. Maar na 2 weken (dan moet mijn man weer gaan werken) moet ik wel (mét maxicosi en baby) iedere dag Margo naar school gaan brengen en halen. Dus: Auto In -Auto Uit tillen met de maxicosi en het onderstel van de bugaboo, die gelukkig niet zo zwaar is. Maar ja ik moet het wel doen...... Kortom dikke twijfel hier!!
Als toetje is er volgende week ook nog eens geen plek bij mijn eigen gyn en moet ik naar de arts die 2 jaar geleden mijn curretage ver*** heeft waardoor ik een maand later nog eens moest en echt heel lang beroerd/ziek ben geweest. Kortom: echt een arts die ik op dit moment wil zien (NOT). De week daarop kan ik weer naar mijn eigen gyn maar die wilde eigenlijk komende week (37 wk) een beslissing maken over het inleiden / ks, ik ga er vanuit dat die ander daar dan geen beslissing over gaat maken volgende week en ik wil die beslissing wél. Ben gewoon een beetje van slag ervan. Nou ja we zullen wel zien....

Greetz Esz

tjee wellastig hoor, bergijp best wel dat je niet bij die ene gyn wil en idd het herstel is veel moeilijker. is er niemadn anders dan je an die evt kan helpen nadat hij weer gaat werken? sterkte hoor met hetmaken van een keus.

ik vind 110/70 niet laag hoor.. mijn bloeddruk was laatst 120/65 en het gaat het om de onderdruk(laatste getal) het eerste getal noemen ze de stress druk..

ik denk meer dat ze wil laten weten dat die optie er altijd nog staat..
ik krijg ook altijd te horen dat ik altijd kan bellen bij twijfel ik ben zelf ook niet zo snelle beller..

succes met de beslissing maar volg gevoel laat je antwoord niet in je schoot werpen.. keizersnee kan altijd nog dat kan bewijze nog beslissen op het moment dat het zich meld

lastig jah... is een moeilijke keuze... hoop dat je het voor jezefl wel kunt maken....
Even voors en tegens afwegen...
Heb geen idee wat het beste is...

Rustig aan... en laat het ons weten.

Liefs

moeilijk, moeilijk. Heb zelf nooit zo'n situatie gehad dus kan alleen maar proberen mee te denken.... Ik zou denk ik proberen aan te zien, helemaal als je ervaring met die andere gyn niet best was.... en inderdaad een keizersnee kan altijd nog. Wat bloeddruk betreft is je onderdruk keurig hoor...ik zit op 95/50 (how low can you go!!)... Laat je niet gek maken. Doe wat het beste voelt en je kunt van te voren nooit helemaal weten wat de beste oplossing was.....

Sterkte!! Groetjes Fee

Lastige beslissing!

Maar na 2 weken mag je met een gewone bevalling officieel ook nog niet tillen om bekkenklachten te voorkomen, en tis maar net hoe snel je opknapt.
Mn vriendin deed na 2 weken alles weer met een keizersnee en had nergens last van.
Denk dat je van te voren nooit kan weten hoe het loopt.

Je zou jezelf kunnen vragen;
- wil je heel graag proberen om te bevallen of maakt het je qua bevalling/keizersnee niet uit?

Vond de gyn je bloeddruk laag of je polsslag?
Mijn bloeddruk zit namelijk ook altijd zo rond de 100/50 en is gewoon prima.

Zou zelf aangeven dat je die ene gyn niet wil hebben en dan maar een paar dagen later of eerder geholpen wilt worden.
Denk als je duidelijk uitlegt waarom dat er ook wel begrip voor is.

Liefs Marina en succes ermee!

Ik heb allebei meegemaakt (keizersnede en normale bevalling) en qua herstel...tja het is heel anders. Maar kan niet zo zeggen dat ik het bij een gewone bevalling makkelijker vond. Je bent wel sneller op de been, maar bij mij zeurden de kleine klachten langer door.

Het is denk ik inderdaad wat Marina zegt. Wil je zelf heel graag natuurlijk bevallen of maakt het je niet zoveel uit? Denk dat dat de belangrijkste vraag is. ALs je heel graag normaal wilt bevallen (wilde ik destijds wel!) zou ik het afwachten..keizersnede kan altijd nog.
Weet hoe zwaar je kindje is...maar volgens mijn gyn groeien ze de laatste weken niet veel meer. (zo had ik 2 weken geleden volgens de groeiecho op dat moment een baby van 3400gr. en 1,5 week later was ie volgens dezelfde gyn op dat moment een baby van 3300gr.)

Ik zou ook even bellen of je afspraak nog naar een andere gyn kan... of zijn er maar 2 daar?

Sterkte met je beslissing, kan me voorstellen dat het heel moeilijk is!

Ik heb deze keuze ook moeten maken voor deze kleine die nu op komst is.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een keizersnede, omdat mijn 1e bevalling idd werd ingeleid en uitliep op keizersnede en ik dit niet nog een 2e keer wil mee maken ook heeft het nog wat andere punten maar daar staat ergens nog een topic van mij over.

Mijn man en ik hebben er 3 dagen over gesproken...Hier heb ik advies gevraagd en na die 3 dagen hebben we een besluit genomen. Het wordt voor mij een geplande keizersnede en heb me daar bij neergelegd en het heeft mij een hele hoop rust gegeven.

Ik wens je heel erg veel suc6 met het maken van deze beslissing en idd doe het geen waar jij je het beste bij voelt.

Laat je nog even weten wat het is geworden??

Terug
Bovenaan