IK BAAL ALS EEN STEKKER HELLUP

Hallo Iedereen,

Ik ben nu 15 weken zwanger van mijn tweede kind en inmiddels ook al 5 weken ziek thuis van mijn werk.

Ik blijf maar spugen, ik heb totaal geen energie en de hormonen doen hele vervelende dingen met mij.

Ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik nog steeds niet werk. (Ik heb met 10 weken al verteld van mijn zwangerschap, zo begrepen ze tenminste wat er aan de hand was).
Ik kan nergens van genieten door dat schuldgevoel. Er werken ook allemaal mannen bij ons en die begrijpen er natuurlijk niet van.

Dat vul ik overigens zelf in want ze zijn juist heel aardig (kaartjes, mails etc). Maar ik ben ook zo'n doemdenker: Straks raak ik mijn baan kwijt, straks blijf ik 9 maanden ziek en dan?

Waar ik ook s'nachts van wakker lig: Ik werk 36 uur en ik wil na mijn verlof 18 uur werken d.m.v. ouderschapsverlof.
Dit is bij ons helemaal niet gebruikelijk, niemand werkt parttime dus: Straks kan het niet en moet ik 36 uur werken!!!!!

HELLUP ik wordt gek van mijzelf! Wie kan mij een klein beetje helpen (een schop onder me kont is ook goed hoor!).


Groetjes,
Leonie
 
Hey meid,

Kop op hoor. de kans dat je 9 maanden ziek blijft is erg klein. Je voelt je straks ineens stukken beter.

De hormonen blijven wel helaas.

Wat je werk betreft, wacht even tot je je beter voelt en dan zie je het allemaal veel duidelijker. Denk er dan maar over na en praat met je baas, Sterkte!!!!!!!

Venkje
 
Hallo,
OVer dat spugen, dat heb ik ook erg gehad. Hou het aub goed in de gaten want ik ben met erge uitdrogings verschijnselen opgenomen geweest voor een week. Dus als water e.d. ook eruit komen direct gyn/huisarts/vk bellen ( waar je onder behandeling bent).

Verder door die hormonen voel je je inderdaad rot, maar dat gaat ook over en dat weet je ook wel.

En laat die gedachtes toch varen over je mannelijke collega's, je zegt het zelf dat het tussen je oren zit, je krijgt kaartjes en mailtjes.

En omdat niemand parttime werkt  denk je dat het niet kan. Je zei zelf dat je collega's uit mannen bestaat voor de meerderheid, en de meesten mannen werken idd fulltime.
Waar maak je je druk om dat het niet gaat. Maak het nu bespreekbaar, ze zijn er misschien niet uitgesproken blij mee maar dat went wel. En buiten dat...een gezond kindje op de wereld is toch het aller belangrijkste?   En tegewoordig zijn de banen misschien niet meer voor het oprapen maar als het moet vind je er heus een. DUs doen ze moeilijk en willen ze het niet.......dan iets anders zoeken.
Of bied aan dat je wilt helpen om een andere parttimer te vinden zodat het werk van jouw door 2 gedaan word.

Kom op, zet je er even doorheen. Juist doordat je zo misselijk bent is dat boosdoener nummer 1 voor je gedachten.

groetjes MF mama van thijs* en nu 27 wkn zwg van de tweede
 
Ouderschapsverlof is een recht voor werknemers die langer dan een jaar
bij de werkgever in dienst zijn. Dus de eerste tijd heb je geen
probleem.



De werkgever kan wel bezwaar maken, indien hij aantoonbaar kan maken
dat je werk niet in deeltijd gedaan kan worden en schadelijk is voor
het bedrijf én er minder dan 9 of 10 (precieze aantal weet ik niet)
werknemers zijn)



Zoek maar eens op internet bij het ministerie van Sociale zaken en werkgelegenheid.

(www.szw.nl)



Maak je niet te druk, geniet van je bollende buik.



Miep



PS: ik werk ook alleen met mannen, en ach laat ze maar zeuren.



 
Misschien heb je er iets aan maar...ben bij   mijn vorige twee zo ziek geweest dat ik in t ziekenhuis belande....
smorgens begin in bed met n cracker...vraag of je man er een klaar maakt en naast je bed zet samen met n glas cola. in cola zit een stof die je maag rustig krijgt en ipv spugen ga je alles opboeren..wel kleine slokjes nemen en t liefst lauwe cola...verder haal n zak haagse hopjes en eet ze de hele dag door....eet de hele dag door kleine beetjes een half booterhammetje met ies wat licht verteerbaar is..zoals kipfilet
neem de hele dag beetjes cola....het helpt mij zo goed en ben maar heel even ziek geweest en het gaat nu zo goed....ben nu bijna 11 weken zwanger van de derde...en trust me t helpt echt..en als je onder de douche staat probeer warm water te drinken..kleine slokjes

ik wens je veel sterkte

Liefs Jess
 

Hoi meis,

misschien stelt het je gerust als ik zeg dat ik ook in een mannen wereld werk en ook bijna 15 wkn zwanger ben... Ik ben dan wel niet ziek geweest. Maar ik kreeg net binnen mijn werk een andere functie, met een andere leidinggevende, die ik toen ook ff vrolijk moest vertellen dat ik zwanger was. Naja.... Voelde mij er best even rot onder, maar komop! Iedereen weet dat een vrouw wel eens kinderen zou kunnen krijgen! Tuurlijk, men zit er niet om te springen, zou ik misschien ook niet doen in hun situatie, maar ik zou het wel begrijpen! Dus maak je niet druk. Mij is het echt een zorg nu wat men erover denkt, ik moet gelukkig zijn, niet hun. En als je ziek bent ben je ziek, klaar. En ivm partime werken, zou ik zodra je je iets beter voelt, er met je werkgever over hebben. Maar denk als het echt een probleem zou opleveren, dat hij/zij daar nu al wel iets over gezegt zou hebben. Hij/zij is ook niet gek, en zou echt wel vermoeden dat je misschien partime zou willen werken. Al met al, niet druk maken, wees maar ff egoistisch en denk aan jezelf en je baby!

Liefs Cody
 
Hoi,

Kop op joh!
Je gaat je vast wel wat beter voelen.
Maak je geen zorgen over je werk, ik werk ook tussen de mannen en was de eerste die parttime ging werken twee jaar geleden. T is even wennen, ook voor de mannen, die weten nou eenmaal niet zoveel over poepluisers en darmkrampjes, maar ik ben blij dat ik tussen de mannen werk en niet tussen de vrouwen. Die hebben vaak van die kliekjes.


Ga eerst eens lekker uitzieken en maak je nou maar geen zorgen, het komt vast goed. Laat alles gewoon over je heen komen en laat je lekker verwennen

 
Terug
Bovenaan