Ik BAAL!! We zijn een apart geval...

Ik schreef hier eerder over irregullaire antistoffen die in bloed zijn aangetroffen. Hierdoor moest mijn man ook bloed prikken en het blijkt dus dat het kind waarschijnlijk een bloedgroep heeft waartegen ik antistoffen maak. Dus gevolg kan zijn dat het bloed van het kind door het mijne word afgebroken. dus bloedarmoede in de buik.
Ik moet sowieso nu bij gyneacoloog blijven en moet opnieuw bloed prikken om in de gaten te houden hoe actief de antistoffen zijn. Er zijn gevallen waarbij je naar Leiden moet en het kind daar in de buik bloedtransfusies krijgt. Ik vind het echt zwaar klote allemaal en eng!
Nu weer afwachten wat het ziekenhuis zegt wat er verder moet gebeuren.
Echt niet leuk dit. De vk zei dat er 2000 gevallen per jaar zijn zoals dit. Ik lees er ook weinig ervaringen over op internet. Alleen kale medische info.
Dus je snapt het...ik BAAL!
 
Hey Hey een vriendinnetje van mij heeft dit ook gehad bij haar beide zoons. De 2e zwangerschap heeft ze ook verschillende keren een bloedtransfusie gehad via de buik. Uiteindelijk zijn allebei haar zoons gezond geboren!
 
hey, wat erg voor je dat je je zorgen maakt en baalt, maar ik zou een terugkijk nemen op wat juudje125 heeft achtergelaten in haar reactie, een soortgelijke ervaring als de uwe waar twee gezonde jongens van op de wereld zijn gekomen, is begrijpelijk dat het geen aangenaam ervaring is, maar ik zou zeggen blijf niet te veel piekeren over hoe of wat en waarom, hoop en bid alleen voor een goede bevalling met een gezond kind in je armen. Het lijkt misschien wel eng om die bloedtranfusies en zo mee te maken maar bekijk het gewoon anders, ze kunnen het probleem aanpakken dus er is volop hoop voor je dat alles goedkomt en ook met je babytje, ik wens diep uit mijn hart dat je zo snel mogelijk van je zorgen afgeraakt en dat je verder kan genieten van je zwangerschap

veel moed en sterkte toegewenst

Liefs xxx
 
He wat naar zeg.. Maar wel fijn dat ze dit soort dingen nu dan zo uitgebreid onderzoeken. Zo kunnen ze ook goed in de gaten houden hoe het gaat en ingrijpen als het nodig is.
Het is extra stress, maar probeer de positieve kant te zien. Je hebt het, maar ze weten het nu en dat maakt de kans dat het allemaal goed komt veel groter dan als ze het niet geweten hadden.

Neem wel je tijd om dit te laten bezinken, maar accepteer het daarna als iets waar jullie echt niets aan kunnen en konden doen.
 
Hallo. mag ik vragen welke bloedgroep jullie hebben. Ik heb ook een aparte bloed groep en in week 27 gaan ze kijken wat voor bloedgroep de kleine in mn buik zal hebben en hoe mijn lichaam daarop reageert. Ik begrijp je bezorgheid, heb ik zelf ook maar door de reactie's hierboven heb ik wel het gevoel gekregen dat ook wij gezonde kindjes op de wereld zullen zetten!

Sterkte ermee
gr Andrea
 
Terug
Bovenaan