Ik begin me zorgen te maken.

<p>hoi dames,</p><p>Ik heb een dochtertje van 5 weken.</p><p>ze drinkt KV 6x120ML (maar soms niet eens 120, soms drinkt ze maar 100 of 90) </p><p>nou heb ik het gevoel dat ze wat meer spuugt steeds. Ze drinkt sowieso al heel gulzig, dus ik neem pauzes en laat dr boeren en erna laat ik dr altijd nog langer rechtop. (Zeker een halfuur en soms nog langer)</p><p>Nu heb ik ook vaker dat ze na een uur na de voeding of zelfs langer erna zodra ik dr neerleg en soms slaapt ze, soms niet. En dan wordt ze wakker om te spugen, en dan is het meestal ook nog doorzichtig spuug.  Ook murmelt ze de hele tijd en rekt ze zich uit of maakt ze zichzelf klein. Afgelopen 2 dagen slaapt ze ook onrustiger. </p><p>Ik kijk het nog even aan, en maandag neem ik sowieso contact op met het consultatiebureau maar vraag me af of mensen soortgelijke situatie gehad hebben? Begin me nu wel druk te maken. Had al consultatie bureau gebeld maar daar zeiden ze dat spugen normaal was/is </p>
 
Ik heb precies het zelfde! 
Mn kleintje is 7 weken. En geeft ook regelmatig voeding terug. Ook lang niet altijd.
Een half uur lang recht op houden probeer ik wel overdag, maar snachts echt niet meer. Want het maakt toch geen verschil en de kleine man lijkt er geen last van te hebben.
Ik vind het zelf alleen irritant dat zn pyjama/slaakzak bijna altijd een natte schouder heeft en iedere of om de dag in de wasmachine moet
 
Ons kleine man...bijna 7 weken geeft vaak nog uur tot anderhalf uur na zijn voeding nog terug... ik zit vaak 15 tot 20 min nog met hem overeind... bedje staat ook schuiner..en vaak moet ik hem in de nacht even oppakken zodat die gaat boeren of spugen... vind zo sneu om te zien... 
 
ik zou ze gewoon weer gaan bellen als ik jouw was.. ik ga ook weer bellen volgende week omdat onze kleine man zich nu ook vaak uit niks verslikt doodsangsten sta ik dan uit...  en anders als consultatie bureau niet wil helpen dan ga ik na de huisarts... zit me gewoon niet lekker...
 
 
 
@EPF ja die natte schouders vind k ook irritant of het bedje als ze snachts spuugt, dan ligt ze in zo’n natte plek. 
Zo lijkt ze er niet onder te lijden, maar andere keren weer wel. Dus zeer verwarrend. Heb idd ook het bedje beetje schuin. 
Ga idd komende week weer bellen :) 
 
Hey dat hadden wij ook. Sinds de behandeling bij een osteopaat is het een stuk minder. Dat kan ik echt aanraden. Iedere baby krijgt een opdonder dan de bevalling mee dat weer invloed heeft op bijvoorbeeld de spijsvertering. Daarnaast dikken wij de voeding minimaal in met johannesbroodpitmeel (in overleg met cb). Omdat ze hier darmproblemen van krijgen hebben wij bewust uitgezocht wat voor haar de beste verhouding was. Dat is op een fles van 150 ml 1 schepje en op een fels van 180 2. We gebruiken hiervoor nutriton van nutrilon.
Zo spuugt ze niet meer uren na haar voeding en heeft ze het minst last van haar darmen. Uiteraard zijn er uitzonderingsdagen bij. Zo had ze gisteren weer nationale spuugdag en van de week wel veel last weer van haar darmen. Het blijft een baby met al haar perikelen. Hoort er gewoon bij totdat de maagklep stevig genoeg is dat de voeding niet meer terug loopt.
Sterkte! Ik weet hoe lastig dit is... en besef ook dat je kleine prima zelf kan sturen hoeveel hij nodig heeft. Wij schommelen nu met 16 weken tussen 6x over 24 uur 150-180. En soms heeft ze zelfs een fles die minder is. Wij hebben tenslotte ook niet altijd even veel honger ?
 
Onze kleine is nu ook 16 weken ong. Ze drinkt met moeite 120cc op. Spuugt daarbij ook nog veel. Maakte me ook wat zorgen. Maar als te te weinig zou krijgen zou ze niet zo vrolijk zijn. Zolang kindjes goed reageren op alles is het gewoon hoe het is. Komt vanzelf meer in. Is mij verteld op cb.
 
Mijn kleintje (12 weken) drinkt ook erg slecht. Krijgt 5 keer 150 waar er vaak 40 tot 60ml van blijft staan. Cb maakt zich geen zorgen omdat ze groeit binnen de lijntjes. Zelf maak je jezelf wel zorgen omdat je er absoluut geen controle over hebt. Als ze niet willen drinken, drinken ze niet. 
Mijn kleine drinkt bijvoorbeeld bij mij (papa) ‘s avonds niet. Overdag wel. Als ik haar dan aan mama geef, drinkt ze wel wat. 
 
Terug
Bovenaan