Ik begrijp er niks meer van! (van de ovulatietesten)

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Wie kan mij helpen. Ik heb de laatste 5 dagen ovulatietesten gedaan vanaf dag 18 (heb nl. een gemiddelde cyclus van 5 weken) en geen van de testen  was positief of gaf een tweede streepje!!! Alleen het controlestreepje verscheen op het teststaafje!
Ik begrijp er nu echt niks meer van!
Ik probeerde nu juist wat meer inzicht te krijgen in mijn cyclus en dacht nu DE oplossing te hebben gevonden: NIET DUS!!!!
Ik snap nu helemaal niks meer van mijn cyclus!
Ik ben al 8 maanden gestopt met de pil en dit is dus de 7 ronde.
Ik word nu echt wel een beetje wanhopig.
Kan iemand mij adviezen geven wat ik nu moet doen!?!

groetjes,
Nicki

hoi,

Als je uitgaat van 35 dagen dan moet je je eisprong hebben tussen dag 19 en 23. Is je cyclus nooit langer? Het kan natuurlijk ook zijn dat je deze maand geen eisprong hebt. Ik gebruik al 9 maanden ovulatietesten en hij doet het elke maand dus de testen werken echt (clearblue)

Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal geen eisprong hebt en dan moet je aan de hormonen. Je kan nog een paar dagen door testen en dan volgende maand weer. Als je ongi wordt dan kan je uitrekenen wanneer je je eisprong gehad zou moeten hebben en of je die dag getest hebt. Als je volgende maand weer negatieve testen hebt dan zal ik naar de dokter gaan.

succes

Hoi Nicki,

Heb je altijd een cyclus gehad van 5 weken (35 dagen)? Als je cyclus ook wel eens korter of langer is, dan kan je het EI gemist hebben. Zelf heb ik een cyclus van 34 dagen, soms is deze 33 of 32. Afgelopen maand voor het eerst ovulatietesten gebruitkt. Ik had er zeven, bij de apotheek gekocht. Ben al op dag 13 begonnen en toen ze op waren had ik nog steeds geen positieve test gehad. Heb toch nog maar een doosje gekocht en had op dag 20 een positieve ovulatietest! Helemaal blij!!
Het kan dus zijn dat je misschien iets langer door had moeten gaan, je kan nog makkelijk op dag 23 een positieve test krijgen met een cyclus van 35 dagen.

Succes!

Groetjes Hermien

Terug
Bovenaan