ik beken...

dat ik verjaardagpartijtjes van jongens best wel een klus vindt....
Mick viert op dit moment zijn partijtje...

Een piratenfeest!
De kamer is versierd met piratenballonnen en vlaggen.
We hebben net cakejes versierd en nu met dobbelen hebben ze allemaal
een piratenhoed, ooglap, zwaard en sjaal gewonnen.
Ze zijn nu in twee groepen een speurtocht aan het lopen. Deze heb ik van te voren helemaal uitgezet en duurt ongeveer 1,5 uur.
Onderweg krijgen ze allemaal opdrachten en bij familie wat lekkers (chips kettingen rijgen enz) en als laatste bij mijn moeder in de tuin ligt een schat begraven   met wat snoepjes..

MIjn man loopt met een groepje van 3 jongens en mijn twee oudere nichtjes met nog 4 jongetjes...verkleed en al.

Van te voren heb ik er dan zo'n zin in...maar op het moment vind ik het nog steeds leuk maar ook een ..klus...
Jongens zijn dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk en ja...een zwaard mee is natuurlijk ook niet echt rustgevend...

Dan denk ik, he Pas, zeur niet zo..het is enig...maar nu zijn ze dus op pad...en ik moet zeggen..Wat een rust  even geen piraatjes in huis

Toch ben ik zo benieuwd hoe ze het onderweg doen....ben ik ook weer blij als ze straks komen en de patatjes en worstjes op tafel liggen...

ja...ze krijgen geen borden, geen bestek....het zijn piraten dus alles wordt zo op de tafel gekwakt..en ze mogen met hun handen graaien...

Haha, toch ook wel leuk hoor....maar ook best fijn als het straks 7 uur is en ik ze allemaal naar hun eigen huisje breng...

Hoe vinden jullie partijtjes geven (degene die dus ook wat oudere kinderen hebben???) of andere die er ervaring mee hebben...

groetjes Pascal

ff snel vanaf m'n werk...

heb geen ervaring met kinderpartijtjes organiseren, maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik willen dat ik weer kind was en bij jullie op verjaardagspartijtje mocht komen! Wat maak je er een feest van voor die kinderen! En straks het eten, dat vinden ze vast geweldig straks!
Veel plezier nog...vanavond is het weer voorbij!

Ellen mv Julian

Hoi,

Allereerst GEFELICITEERD!!! En, ben je al een beetje bijgekomen?

Kinderverjaardagen.... Wat een gedoe. Hielp ik eerder al mee met de verjaardagsfeestjes van mijn (toenmalige) oppaskindjes, tegenwoordig moet ik er zelf ook aan.

Thom werd afgelopen maart 5, en heeft voor het eerst zijn feestje gevierd. Gewoon hier thuis. Bij hem op school werd ik voor gek versleten. Waarom niet naar zo'n indoorspeelding? Ging ik soms koekhappen of spijkerpoepen, werd er sarcastich geroepen. Maar ik heb me daar niks van aan getrokken. Heb het huis versierd, 5 kindjes uitgenodigd en lekker feest gevierd. Ik had allerlei spelletjes bedacht. Ze hebben er niks van gedaan. De knullen wilden alleen maar spelen. Dus: buitendeur open en spelen maar! En ze hebben schik voor 10 gehad. Even een rustmomentje tussendoor met chips en een filmpje van Tom en Jerry, en daarna gingen ze weer lekker verder met spelen. Afgesloten met patat en een snack. Bij het ophalen kreten las: Ah, moeten we nu al weg? Is het afgelopen? Geslaagd feestje dus, ook al hebben we niet veel bijzonders gedaan. Hier gaven de kinderen zelf aan wat ze graag wilden doen.

Maar idd, wij waren helemaal gesloopt aan het eind van de middag. Het feestje duurde hier van 14.30 tot 17.00 uur. Vond dat lang genoeg voor zo'n eerste keer.

Groetjes, Cathy

Ooooo!! Wat een gááf feest heeft jou mannetje gehad....... Eeuwige dankbaarheid zal je deel zijn hahahaha.

Maar pffffffffffff, ik kan me er iets bij voorstellen zeg! Hier pas een vierjarige, maar als hij 2 vriendjes over de vloer heeft  vliegt de testosteron al door de kamer hahahaha. Het feestje in februari als hij 5 wordt: jij hebt me zojuist een supertip cadeau gedaan, dank je wel!

En ben jij alweer een beetje bekomen?

Liefs
Susan

Terug
Bovenaan