Ik Ben 14 weken zwanger en familie interesseert het niks

Hallo,

Ik Ben 23jaar, en ben 14 weken zwanger. Mijn vriend is 30 en zit in een afkickkliniek. Hij is echt superblij dat wij een kindje krijgen. en dat stimuleert hem nog meer om Clean te blijven.

Hij doet het erg goed. En ik zie hem ieder weekend. En als de baby er is gaan we samenwonen.

Maar er is vorig jaar nogal wat gebeurd tussen hem en mijn familie. En daarom heb ik geen contact meer met mijn familie wat ik echt heel erg vind. En interesseert ze werkelijk niks dat ik zwanger ben.

Ik heb mijn 2 jaar oudere zus gevraagd of ze een keer langs wilde komen en heb al meerdere malen mijn excuses aangeboden terwijl dat niet nodig was en dan krijg ik als reactie 'hoe durf jij dat te vragen?'

<span style="line-height: 1.5;">Terwijl mijn familie mij ook heel erg kut behandeld heeft en daar hebben ze nooit geen Sorry voor gezegd.</span>

Ze laten me keihard vallen terwijl ik zwanger Ben en zit daar ergmee. Gelukkig kan ik wel rekenen op mijn schoonfamilie.

Moet ik me er gewoon overheen zetten dat ze zo zijn ?





 
Hallo Leandra,

Mijn naam is Florine Helmus en ik studeer fotografie aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Voor een project ben ik op zoek naar een gezin dat binnenkort een kindje verwacht. Ik zou dan graag een aantal keren langs willen komen om de laatste maanden/weken vast te leggen. Ik las uw verhaal en ben erg geïnteresseerd. Mocht u interesse hebben dan hoor ik graag van u. Mijn mailadres is: f.helmus@live.nl</span>

Groetjes,

Florine
 
Hoi leandra..

ik denk dat je familie zich gewoon zorgen maken en dat is misschien niet geheel onterecht..

nou kan het met een verslaafde gelukkig altijd goed komen en daar moet je ook van uit gaan..

maar ik kan me voorstellen dat in de tijd dat hij wel een gebruiker was dat je dat liever niet samen ziet met je dochter (jij dus in dit geval)

ik hoop dat alles goed komt tussen jou en je familie
 
Heey Leandra,

allereerst; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! En je bent de "spannende" periode betreft de zwangerschap gelukkig voorbij
 
<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heey Leandra! </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Erg moeilijke situatie lijkt me! En nu al helemaal.. je maakt meer hormonen aan, waardoor het ook nog wel eens wat heftiger kan aanvoelen allemaal. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heb je altijd al moeite gehad met het feit dat er geen contact meer is met jouw familie? Of speelt het eigenlijk alleen nu, omdat je in verwachting bent? </span>

Ik denk dat het het beste is om te kijken naar wat goed zou zijn voor jou en de kleine. Wat zou je zelf echt willen?

Ik ben zelf inmiddels 39weken zwanger. Heb zelf wel goed contact met beide families, maar de families zijn erg verschillend. Dit zorgt ook wel eens voor wrijving en bemoeilijkt bepaalde situaties soms ook wel. Heb hierin keuzes gemaakt. Ik heb eigenlijk slecht contact met mijn zus, heel oppervlakkig en eigenlijk kennen mijn zus en ik elkaar niet echt.. heb besloten dit eerst zo te laten. Geeft rust!

Succes!
 
Terug
Bovenaan