Ik ben 26 weken en al bijna 10 kilo aangekomen, is dit normaal???

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste paar weken echt heel snel aangekomen en ik ga me nu toch wel een beetje zorgen maken. Ben nu namelijk al ruim 9 kilo aangekomen, erg veel denk ik zelf. Hoe gaat het bij jullie met de kilo's? Ik hoor graag van jullie.

Liefs Evelien

hallo evelien..

ik ben ook 26 weken zwanger en ben nu precies 10 kilo gegroeid.
schijnt dat dit wel normaal is hoor!!
het ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw en of je al eerder bent bevallen.
dit is voor mij mijn eerste kindje maar mensen uit mijn omgeving zouden niet zeggen dat ik al 10 kilo ben gegroeid, ik zelf zie het natuurlijk wel
mijn zus heeft ook een kleintje en is toen in totaal bijna 20 kilo gegroeid en is nu opnieuw in verwachting en al 10 kilo aan gekomen, evenveel als mij, alleen is zei 7 weken later uitgerekend dan mij!!
ik zou me nog niet druk maken hierover doe ik ook niet.
eet gezond en drink goed dit komt allemaal ten goede van je kleine.

vind het wel heel fijn om te weten dat ook jij je af vraagt of het wel goed is, ik ben hierin heel erg gerust gesteld, dus vandaar dat ik het nu jou ook even laat weten.

succes meid groeten annelies

JA, dat is hartstikke normaal! :D
Gelukkig maar.. Ikzelf ben nu 28 weken en zeker 15 kilo aangekomen. Ik was altijd vrij tenger en denk dat die extra kilo's ook te maken hebben met het weer. Steeds is het weer zo  benauwd en wisselend van temperatuur.
We kunnen voor nu alleen maar hopen dat het er na de bevalling weer net zo hard afvliegt. ..

Bedankt voor jullie reacties meiden, ik ben nu ook een stuk meer gerust gesteld. Een fijne zwangerschap toegewenst allebei en ik hoop ook dat de kilo's er na de zwangerschap weer snel af zullen gaan.

Liefs Evelien

Hoi!
Alles is 'normaal' als je zwanger bent, als je na de bevalling weer als tevoren eet raak je normaal gesproken t ook weer kwijt. (niet meteen hoor, gun t een beetje tijd)
Bij de 1ste was ik van 54 naar 84 gegaan. En binnen een half jaar weer 56 en daar bleef ik. Bij de 2de 22kg erbij tot week 35 (de laatste maanden platgelegen) de kilo's ook weer kwijtgeraakt zonder bv deze keer. En nu? Heel gek, maar m'n eetpatroon is nooit echt veranderd maar ik zit nu in week 27 en ben pas 4kg aangekomen. Ik heb een enorme buik maar verder nix. En dat met elke dag (de laatste weken) ijs! Ik ben sowieso een snoepkont en dieet heb ik nog nooit gedaan. Elke zwangerschap is anders zegt m'n gynacoloog, dat blijkt bij mij wel...
groetjes,Priscilla

Hoi Evelien,

Ik ben nu 27 weken zwanger en ook al 10 kilo aangekomen. Ik voel me goed en volgens mij is dat het aller belangrijkste. Mijn moeder was van mij 20 kilo aangekomen dus ik denk niet dat ik er veel aan kan veranderen.

En ach na de bevalling gaat het er ook wel weer anaf. En misscien moeten we wat meer moeite doen dan iemand die minder is aangekomen maar dat heb ik er wel voor over.

Groetjes Joyce

Hoi!
Ik ben morgen 27 weken en ook al 11/12 kilo aangekomen.
Ik voel me verder prima, dus maak me ook niet zo'n zorgen over de kilo's.
Al wil ik natuurlijk wel graag dat ze er straks allemaal weer af gaan
Groetjes, Miriam

Hoewel iedereen roept dat ik een flinke buik heb voor 27 weken zwangerschap valt mijn gewichtstoename nog wel mee. Ik ben nu 8 kilo aangekomen. Bij beide vorige zwangerschappen was ik in totaal zo'n 20 kilo gegroeid. Je hoort mij dus niet klagen (hoewel er in die 13 weken natuurlijk nog wel het een en ander kan gebeuren...)
Bij mij duurde het wel langer voordat de kilo's er weer af waren... In de periode dat ik borstvoeding gaf (beide keren totaal 8 maanden) ging er helemaal niets van af.... Maar goed, daarna is het ook weer goed gekomen, dus daar ga ik nu ook maar van uit!
Groetjes, J

Terug
Bovenaan