Ik ben 41 en wil graag nog een kind van mijn vriend

<p>Sinds 6 maanden heb ik een hele fijne relatie. Ik ben 41 en heb al grote puberkinderen. Hij is jonger en heeft nog geen kinderen, maar wel een sterke kinderwens. Ik heb het gevoel dat mijn biologische klok tikt en dus hebben we besloten om ervoor te gaan.</p><p>Ik ben wel bang gezien mijn leeftijd dat ik moeilijk zwanger zal raken, dat er dingen mis kunnen gaan of dat hij niet kan inschatten wat een zwangerschap en een baby exact teweeg brengen. Wie kan mij wat moed inspreken of tips geven?</p><p> </p><p> </p>
 
Komt helemaal goed! Hier was ik 39& zwanger! Rokend/ flink overgewicht en oud dus toen ik zwanger bleek te zijn. Was onverwachts ergens want ik moest de nieuwe spiraal er nog in zetten . Ik dacht dat loopt niet zo een vaart...zwanger bleek ik te zijn! Natuurlijk meteen gestopt met roken en nog steeds! Inmiddels ik 41, kereltje bijna 2 en mijn punermeiden 15&bijna18. Wat een feest iedere dag weer met ons allen! Genieten TEN TOP! ???
 
Mijn buurvrouw heeft 3 kinderen van 20/17/16 en nu met een nieuwe partner een zoontje van 4 maanden! Ze is ook 41 jaar. En ze zijn al bezig voor een broertje of zusje voor hun zoontje haha! Dus tja, het kan!! Hopelijk is het je ook gegund! Succes!
 
Ik kon jarenlang niet zwanger raken en dat had niks met mijn leeftijd te maken, uiteindelijk werd ik na een lang medisch traject op mijn 41ste zwanger. Inmiddels ben ik 42 en heb een heerlijk gezond ventje van 16 weken in mijn armen! De hele zwangerschap ook “gewoon” onder controle geweest bij de verloskundige en niet in het ziekenhuis. Dat is alleen nodig als je medisch bent en heeft niks met leeftijd te maken. Natuurlijk valt het vooraf niet te zeggen of je een gezonde zwangerschap zult hebben, maar op deze leeftijd kan dat echt nog heel goed. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, juist vanwege mijn leeftijd, maar mijn bevalling ging zo snel dat ik thuis ben bevallen (wat ik achteraf echt heel fijn vond). Ik hoop voor je dat het gauw mag lukken. Probeer niet teveel aan een getal te denken, leeftijd zegt niet altijd alles over je vruchtbaarheid en gezondheid dat verschilt echt heel erg per persoon.?
 
Ik heb een zoontje van bijna 4 jaar via IVF en een maand voordat ik 40 werd kwamen we erachter dat ik spontaan zwanger ben geraakt. Inmiddels 38+3 weken zwanger van een dochter en top zwangerschap gehad zonder klachten of kwaaltjes..
 
Ik ben moeder geworden op mijn 40ste na een lang medisch traject. Op mijn 41ste ben ik spontaan zwanger geworden van ons tweede wonder, op mijn 42ste bevallen. Tussen de eerste en tweede wel een miskraam gehad.
 
Ik ben 21-06-2021 moeder van een meisje geworden. Ik was 41 jaar, eerste kindje. Ze een cadeautje na op mijn veertigste een herseninfarct hebben gehad. Mijn man is 40.
 
Intussen is mijn spiraal verwijderd en werd er er bloedtest gedaan. Mijn Amh waarde bleek heel laag. 1 december hebben we een afspraak met de gynaecoloog op een behandeling te starten. 
 
Terug
Bovenaan