Ik ben aan het stressen!!

A

Anoniem

Guest
Belachelijk, ik weet het!
Maar vandaag is mijn vriend jarig, straks (rond 20.00 uur ofzo, sommigen wat eerder) komt dus bezoek en ik word daar altijd helemaal gestresst van! Waarom weet ik niet, slaat ook nergens op!
Ik moet nog gebak halen, wat boodschappen doen (rest hebben we gisteren gedaan), even naar blokker, beneden stofzuigen, boven poetsen ( alsof de mensen boven komen, maar goed), ondertussen nog iets voor moederdag (voor mijn moeder) halen (in een winkeltje hier ongeveer een half uur vandaan..) en daar tussen in de kleine verzorgen en aandacht geven.
in mijn hoofd is het heel veel wat ik allemaal "moet" vandaag, maar ik weet zeker dat het uiteindelijk wel weer allemaal meevalt. Maar ik maak mezelf altijd zo gek op zo'n dag! Herkent iemand dit? Of ben ik nou echt zo gestoord???
En dan ga ik vandaag alles poetsen, en morgen kan ik weer opnieuw beginnen....pffff.....
En ik vergeet soms dat ik helemaal niet alles alleen hoef te doen! Mijn vriend is ook thuis dus die kan alles samen met mij doen en dat doet hij ook wel hoor. Maar toch is het in mijn hoofd op zo'n dag echt druk, druk, druk, druk!
ben mezelf gewoon gek aan het maken, ik ga nu maar gewoon eens verder met alles wat ik nog moet anders kom ik echt niet optijd klaar! Hahaha!

Fijn weekend allemaal, hele fijne moederdag, en bedankt dat jullie mijn gezeur even wilden lezen

X 4dec

Heel herkenbaar!

Zo ben ik dus ook. Alles moet dat perfect in orde zijn en ik doe dus ook de slaapkamer, de douche enz, en ik weet dat er echt niemand komt, maar schoon moet het zijn.
Ik hoef alleen niet zoveel van mijn vriend te verwachten. Bij mijn ouders is ook altijd alles schoon als er een verjaardag is, bij mijn vriend thuis echt niet. Ik verbaas me er soms over dat je in zo'n smeerbende kunt wonen. De wc is volgens mij daar nog nooit schoongemaakt en in de douche ligt een hele stoflaag op het bad. IEUW..... Ik vind dat dus smeri maar vriendlief niet.
Wij gaan volgende week (19e) op vakantie en dan moet dus alles hier weer helemaal keurig zijn. Ik zie alleen al tegen al dat schoonmaken en opruimen op.

Groetjes,
Natasja

Ben precies hetzelfde, dat is ook de reden dat ik gewoon de verjaardagen niet meer vier!
Van de kids natuurlijk wel, maar van mezelf en vriend niet. Ik zat er na zo'n dag volledig doorheen en was dat zo zat, dat ik het gewoon afgeschaft heb. We gaan zelfs op die dagen lekker op stap, zodat er ook niemand onverwacht langs kan komen...heerlijk!
Sil

Ja hier ook redelijke stressboel vandaag. Vandaag etentje en er komen 8 man en ook nog twee kids die hier even in bed worden gestopt.
Gelukkig is donderdag de hulp geweest dus de basis is schoon. Nu de eerste etage nog rechttrekken (balen was weghalen etc) en nog wat laatste boodschappen.
Ja, heb nog veel te doen en hoop niet dat ik vanavond alleen maar op de bank plof maar dat ik ook nog tekst heb! En ja in alle drukte....wie zit er nu weer achter haar pc??? MOI!

groetjes, Elisaar

O, ik zou echt precies hetzelfde hebben. Ik heb het ook zo vaak dat het druk is in mijn hoofd en dan denk ik: ik kom nooit klaar met alles.
En vervolgens heb ik na een poosje alles gedaan en heb ik zelfs nog tijd over.
Dan denk ik: waar ben ik mee bezig!!!???

Och, gelukkig ben ik niet de enige. Gefeliciteerd trouwens 4 dec.
Ik hoop dat je een leuke dag hebt en een supermoederdag...

Zóóóóóóóó herkenbaar, zelfs als het geen speciale dag is loop ik wel eens over in mijn hoofd... Er zijn ook zoveel dingen die "moeten". Nou ja, dat maak ik er dus zelf van, maar mijn huis wil ik toch een beetje op orde hebben gedurende de week.. Ik heb dan nu ook besloten om een 'poets' in te gaan huren. Ik wil niet meer op zaterdag of zondagochtend bezig zijn met de slaapkamers te stofzuigen. Ik wil dan iets leuks doen met man en kinderen. Het weekend is toch al om voordat het begonnen is..

Daarbij maak ik af en toe aan het begin van de dag een lijstje met dingen die ik moet doen. Dan is mijn hoofd in ieder geval leeg, en idd meestal achteraf valt het dan allemaal wel weer mee, en heb je zelf nog tijd voor het forum!

Ach ja, het is ook niet niks om moeder te zijn. Vandaar dat wij ons morgen maar eens laten verwennen!

Veel plezier allemaal morgen,
groetjes franka

Ja, zoooo herkenbaar! Ik voel me altijd zo'n muts op dat soort dagen. Inderdaad, alsof er iemand is die de badkamer boven gaat bekijken (en zelfs al zouden ze het doen, wat dan nog als 'ie niet blinkt en glimt?). Maar ja, geen rust in mijn kont tot alles gedaan is...

4 dec. heel veel plezier toch nog!

Groetjes, KT

Nou, wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zichzelf zo gek maakt! Hahaha...wat een herkenning zeg! Zou dat gewoon toeval zijn, dat we hier met heel veel dezelfde types op het forum zitten?? Of zou dat nou gewoon iets van vrouwen zijn...
Alhoewel, ik ken inderdaad ook genoeg mensen die het echt niets interesseeerd of er nou bezoek komt of niet, daar is het altijd een puinhoop!
Ik denk gewoon altijd dat het een zooitje is hier thuis, terwijl ik eigenlijk de hele dag aan het vegen, poetsen en opruimen ben..
Als er dan wat "rommel" (lees: speelgoed, krant, afstandbediening,   wat reclame ofzo) ligt word ik al onrustig van binnen.
Mijn vriend helpt me wel, maar ik moet hem wel precies zeggen wat hij moet doen! (dat zijn dus echt mannen volgens mij!!!).
Vorige week moest ik 3 dagen werken, en ik kwam thuis en ging automatisch kijken wat hij gedaan had (erg he), en hij had nieteens stofgezogen ofzo. En er stond nog afwas (3 bekers en een bord...hahahaha), maar daar kan ik dan al niet tegen!
Dan denk ik, als ik thuis ben, ben ik de hele dag bezig (inc. de kleine verzorgen en aandacht geven) en dan ben ik werken (met de kleine!!) en hij doet niks!
Maar als ik er dan goed over nadenk, is het op dat moment ook helemaal niet nodig, want alles is eigenlijk helemaal blinkend schoon...snappen jullie wat ik bedoel?!

Nou ja, gisteren was dus echt nog stressen! 10 keer op en neer naar alle winkels (ik vergat elke keer vanalles!?!?! Hoe dom kun je zijn!), poetsen, de kleine, etc etc
Kom ik thuis van de winkel, zegt zijn vriend heel trots: ik heb de kleine al een groentehap gegeven! Dan geef ik haar achter een half uurtje de fles oke?....
Nou, niet oke dus! Weg planning!! Ik had het precies zo uitgerekend dat zij rond 19.30 uur de laatste fles zou krijgen zodat ze al in bed lag als het meeste bezoek kwam...  Nu werd het dus om 20.30 de laatste fles (had de vorige om 17.30 gehad, dus zat al maar 3 uur tussen)
Dus, mijn dochter natuurlijk hardstikke moe, en ik maar rekken tot 20.30... toen ben ik wel met haar naar boven gegaan om de fles te geven. Lekker even rust voordat ze naar bed ging en uiteindelijk is het nieteens echt een probleem geweest (maar ik schiet dan alweer meteen in de stress, terwijl hij het echt heel goed bedoelde!)

maar verder hebben we een leuke avond gehad hoor! Hahaha! Om 18.00 uur (toen was er nog niemand en moest ik nog even eten en douchen) had ik het helemaal gehad! Was doodmoe en kon zo slapen...
Maar na de douche ging het wel weer en toen heb ik eens diep gezucht (hahahaha) en me voorgenomen om relaxt te blijven (want dan krijg je het volgende: iedereen komt natuurlijk weer tegelijk, 1 grote drukte, allemaal die mensen kofie, gebak, drinken blab bla bla, rennen, rennen, rennen...)maar dat is me goed gelukt!
Ik heb gewoon rustig aan gedaan, dan maar 2 minuten langer wachten op de koffie..

Nou, het was weer effe lekker om hier alles neer te zetten (sorrie voor het laaaaaange verhaal alweer....)!
Hele fijne moederdag allemaal!!!

x 4dec

Terug
Bovenaan