ik ben best wel bang..

hoi allemaal,

ik ben zwanger, maar omdat ik een test heb gedaan voordat ik ongesteld moet worden, dus ik heb niet netjes gewacht totdat ik overtijd ben... is het geval nu dat ik ...ja ik weet niet wat ik allemaal voel..maar zenuwachtig, bang, onzeker, van alles gaat er door me heen. Ik wil niet ongesteld worden! sinds dat de doktersassistente tegen me heeft gezegt dat veel vrouwen misschien wel zwanger zijn voor hun ongesteldheid  maar dat er dus  een kans bestaat dat het eitje nog wordt afgestoten en dat ik dus gewoon ongesteld kan worden  komende  week.. oh ik hoop zo dat het goed gaat...

zijn er vrouwen die dit herkennen?

ps wat betekent NOD?  
ps2 ik raad vrouwen af een test te doen voor hun ongesteldheid. je kan beter wachten totdat je overtijd bent. je wordt gek van de zenuwen of alles wel goed gaat.. je voelt je wel zwanger maar ook weer niet ofzo.. heel raar

liefs san

Hoi Sanas,

Goh meid, dit is echt raar, het klinkt zo onlogisch...
Ik vindt het dan ook erg raar dat die assistente zoiets zegt.
Je kan dus iemand heeeel erg onzeker maken.....
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord....persoonlijk denk ik positieve test is positief toch!!!
Tsja dan zit er niets anders op dan te wachten of te googlen...

Denk aan je !!

liefs Sas

Toch nog even een berichtje, ben even voor je wezen kijken,

Dit zijn berichtjes die ik ben tegengekomen voor je

Vier dagen voor de datum dat ik ongesteld moest worden, met een heel licht streepje. Merk weet ik niet meer, had ik besteld via internet.

Ik ook 4 dagen voordat ik officieel ongie moest worden en ik had die van trekpleister eigen merk, zitten er 2 in 1 verpakking.

bij  de eerste  had de dag nadat ik ongesteld moest worden een positieve test. (dit was een dure clearblue test)
en nu bij ons tweede kindje had ik al een dikke week voordat ik ongesteld moest worden een positieve test. (goedkoopste test die ze bij de kruidvat hadden)

een week voordat ik ongesteld moest worden,, een van de etos eigen merk maar ik geloofde het niet dus later die van de kruidvat gehaald waar er 2 in zitten,,

Wat ik me ook bedacht....weet je zeker hoe je cyclus zit??
Bij mij was het allemaal puur op de gok....
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Moet toch effe reageren.

Het is een feit dat veel vrouwen zwanger zijn maar dat de innesteling niet goed gaat en dus gewoon op tijd ongi worden, het is best een hoog percentage...........door de vroege testen weten we nu eerder dat we zwanger zijn. Maar nogmaals, veel innestellingen gaan niet goed waardoor vrouwen ongesteld worden maar toch een bevrucht eitje hadden. Als je niet getest had voor je NOD had je dit nooit geweten, maar doordat we dus zo vroeg kunnen testen tegenwoordig komt het wel eens voor dat je met een positieve test dus toch nog ongi wordt...........

Aan de andere kant, ik heb internet testen gebruikt bij alletwee mijn zwangerschappen. Die kun je 6 dagen voor je NOD (niet-ongi-dag) gebruiken. Van matcare, te bestellen op www.matcare.nl. Bij alletwee de zwangerschappen was ik dus ook daadwerkelijk zwanger. De eerste is helaas op een miskraam uitgedraaid, toen was ik zwanger van een tweeling.
De tweede zwangerschap is wel goed gegaan, en ons meisje ligt nu tevreden in haar bedje te slapen......

Wat ik dus wil zeggen, de assistente had wel degelijk gelijk en het gaat dus nogmaals om een vrij hoog percentage die er nooit achter komt dat ze zwanger is geweest omdat ze niet getest had en gewoon ongi wordt op de juiste tijd.
Het klinkt hard dat ze het zo gezegd heeft, dat wel. Maar helaas wel een waarheid.

Ik hoop dat het bij jou gewoon goed blijft gaan, want het kan dus wel degelijk.
Probeer niet met angst te gaan leven hoor! Je hoeft niet ongi te worden, misschien is het eitje helemaal goed genesteld en gaat het gewoon goed.
Het lullige is wel dat je wel klachten als een ongi kunt gaan krijgen. Krampen enzo. Dat kan groei van de baarmoeder zijn, ik heb het tot week 20 van mijn zwangerschap gehad. Echt duidelijkheid krijg je niet tot dat je een goede echo hebt gehad...........

Sterkte met wachten en ik hoop dat je wat met deze informatie kunt,

Gr. Rimke
moeder van Maudy, 8-9-2008.

Het is idd. zo dat veel zwangerschappen in de eerste weken misgaan en als je niet test merk je niets, misschien iets heftiger of later ongesteld.
Maar het kan ook goed gaan. Ook na je NOD (niet ongesteld dag, de dag dat je dus niet ongesteld wil worden want je wil zwanger worden), testen betekent onzekerheid. Je moet altijd afwachten. Eerst de eerste 12 weken, heel spannend, eerste echo, klopt het hartje wel. Dan een spannende 20 weken echo, is alles wel goed, groeit het kindje wel goed.
Dan de bevalling.
En eerlijk gezegd, dan begint het pas. Een kindje dat nog zo klein is en afhankelijk waar jij voor verantwoordelijk bent.
Je moet leren omgaan met die angst. Wat mij hielp door die eerste weken was te bedenken dat je er niets aan kan veranderen. Wat gebeurt, gebeurt.
Heel veel succes.

Terug
Bovenaan