Ik ben de nachtvoedingen een beetje beu...

<p>Hoi allemaal!</p><p>ZL is 14 maanden. En neemt nog 1 à 2 flessen tussen 19u en 6.30u.</p><p>Gaan slapen verloopt prima, hij is niet zo'n baby die verslaafd is aan tutteren om in slaap te vallen. Hij krijgt zijn fles, krijgt dan z'n pyjama aan, tandjes poetsen, enz. en gaat dan zonder morren zijn bedje in, zonder speen of wat dan ook en valt prima in slaap.</p><p>Maar dan is hij standaard wakker ergens tussen 22u en middernacht, en vaak nog een keer tussen 4 en 5u voor een fles.</p><p>Hij is gezond van gewicht, eet overdag echt heel goed in de opvang (en savonds thuis ook nog), en dan toch 's nachts nog echt wenen voor een fles... Hij heeft periodes gehad dat hij heel consequent er maar 1 nam en zelfs eens 2 weken aan een stuk spontaan door geslapen, maar nu dus helaas weer niet. Volgens de dokter kan hij prima zonder nachtvoedingen maarja, hoe dan? (dokter zei: "gewoon lekker in je eigen bed blijven en laten doen!")</p><p>ML en ik hebben het stilaan wel een beetje gezien met elke nacht op staan... we werken allebei fulltime en iedere nacht eruit of wakker geweend worden begint ons stilaan echt wel te slopen.</p><p>Welke manieren om ZL zijn nachtvoedingen af te leren kunnen we overwegen?</p>
 
2 nachtvoedingen is idd nog heel veel op deze leeftijd. Hij zou prima door moeten kunnen slapen na 19.00. 
Ik denk dat het ondertussen gewenning is geworden. Hij huilt en weet dat hij een fles krijgt. Elke keer als hij dus wakker is s nachts, weet hij dat hij met huilen een flesje krijgt en ja, dat vindt hij wel lekker. Honger zal het niet zijn, wel gewenning...
Krijgt hij echt nog opvolgmelk? Gezien hij 14 maanden is, hoeft dat echt niet meer. Een slokje water of een flesje halfvolle melk us een betere optie. Flessen opvolgmelk zijn niet meer nodig vanaf 12 maanden, ook overdag niet meer. 
Laten huilen ben ik zelf ook geen voorstander van, maar heb ik wel eens gedaan toen mijn dochter 15 maanden was en elk uur rechtop on bed stond s nachts, gewoon omdat ze eruit wilde. Dat was 3 nachten doorzetten en toen wist ze: Jammer, papa en mama komen niet dus laat ik maar gewoon gaan slapen.
Ik zou in jouw geval eerst proberen om de flesvoeding te vervangen door gewonekoemelk of water. En zeker geen volle fles geven, 90cc is meer dan voldoende aangezien hij echt geen honger heeft.
Hier ging het doorslapen ook niet vanzelf, dochter heeft tot 9 maanden nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad, maar ik ben deze gaan afbouwen door steeds wat minder cc's te geven en vanaf 12 maanden geen flesvoeding meer maar een beetje water of melk. Ze is nu 2 jaar en wordt af en toe nog eens wakker s nachts door een droom ofzo. Dan is een slokje water voldoende om weer verder te slapen.
En het is ook echt wel een beetje een kwestie van doorpakken. Je kindje is hier nu aan gewend en zal zich niet na 1 nacht gewonnen geven. Je zal echt de strijd met hem moeten aangaan en ja, daar hoort huilen dan ook bij!! Anders ben je over 6 maanden nog niet van de nachtvoeding af... succes!!
 
 
Bedankt voor de reactie! Bij het afbouwen van de CC's naar een beetje water of melk, stopte ze dan spontaan met het vragen van nachtvoedingen? of moest je op een gegeven moment nog steeds zeggen "bar is toe!"?
 
Terug
Bovenaan