Ik ben die nachtvoedingen een beetje beu...

<p>Hoi allemaal!</p><p>ZL is 14 maanden. En neemt nog 1 à 2 flessen tussen 19u en 6.30u.</p><p>Gaan slapen verloopt prima, hij is niet zo’n baby die verslaafd is aan tutteren om in slaap te vallen. Hij krijgt zijn fles, krijgt dan z’n pyjama aan, tandjes poetsen, enz. en gaat dan zonder morren zijn bedje in, zonder speen of wat dan ook en valt prima in slaap.</p><p>Maar dan is hij standaard wakker ergens tussen 22u en middernacht, en vaak nog een keer tussen 4 en 5u voor een fles.</p><p>Hij is gezond van gewicht, eet overdag echt heel goed in de opvang (en savonds thuis ook nog), en dan toch ’s nachts nog echt wenen voor een fles… Hij heeft periodes gehad dat hij heel consequent er maar 1 nam en zelfs eens 2 weken aan een stuk spontaan door geslapen, maar nu dus helaas weer niet. Volgens de dokter kan hij prima zonder nachtvoedingen maarja, hoe dan? (dokter zei: “gewoon lekker in je eigen bed blijven en laten doen!”)</p><p>ML en ik hebben het stilaan wel een beetje gezien met elke nacht op staan… we werken allebei fulltime en iedere nacht eruit of wakker geweend worden begint ons stilaan echt wel te slopen.</p><p>Welke manieren om ZL zijn nachtvoedingen af te leren kunnen we overwegen?</p>
 
Hoi,
 
Ik begrijp dat het zwaar is om iedere nacht 1 a 2 keer gestoord te zijn in je slaap.. 
Is je zoontje gewend om een speentjes te hebben? Zou jij de zuig behoefte hebben? 
Hier ook vaak s nachts wakker, maar dan voldoet een speentjes wel om weer door te slapen tot in ieder geval de ochtend. 
 
Wat mij destijds bij 7mnd heel erg hielp was de flessen in de nacht gaan afbouwen. Dus eerst een gewoon flesje, en de melk dagelijks verminderen en meer water toevoegen..
En misschien toch nagaan of er iets aan het voedingsschema van overdag aangepast kan worden? Meer in de avonds om verzadigd te zijn voor de nacht?
 
En tot er een goede nacht zich aan dient: wissel af , bijv om de nacht of de 1 de avondvoeding en de ander de ochtend en ik denk dat het ook helpt dat je het accepteert en dat de meeste kids tot 2 jaar s nachts nog veel komen.. 
 
Hoi,
 
Ik begrijp dat het zwaar is om iedere nacht 1 a 2 keer gestoord te zijn in je slaap.. 
Is je zoontje gewend om een speentjes te hebben? Zou jij de zuig behoefte hebben? 
Hier ook vaak s nachts wakker, maar dan voldoet een speentjes wel om weer door te slapen tot in ieder geval de ochtend. 
 
Wat mij destijds bij 7mnd heel erg hielp was de flessen in de nacht gaan afbouwen. Dus eerst een gewoon flesje, en de melk dagelijks verminderen en meer water toevoegen..
En misschien toch nagaan of er iets aan het voedingsschema van overdag aangepast kan worden? Meer in de avonds om verzadigd te zijn voor de nacht?
 
En tot er een goede nacht zich aan dient: wissel af , bijv om de nacht of de 1 de avondvoeding en de ander de ochtend en ik denk dat het ook helpt dat je het accepteert en dat de meeste kids tot 2 jaar s nachts nog veel komen.. 
 
speentjes heeft hij eigenlijk nooit echt gewillen (hij mocht wel van ons, maar hij moest ze gewoon niet). ook recent nog eens geprobeerd om hem een speentje aan te bieden maar neen, dat was gillen gillen GILLEN alsof we hem net iets hadden aangedaan!  (want bon, daar kwam dus geen melk uit!)
dus eigenlijk dunde je de flessen uit? en stopte je baby nadien spontaan met nachtvoedingen? klinkt als een fijnere manier dan hem gewoon te laten wenen...
Sowieso eet hij 's avonds echt nog wel een flinke hap als hij terug komt van het KDV (makkelijk 200 gram rond 17.30 en dan nog een flinke fles om 18.30u, gaat er vlot in...).
ML en ik wisselen af, alleen slaapt ML dus door het gehuil heen als ik hem niet wakker maak... en ML is een hele diepe slaper. Dus of ik hem nu zelf fles geef of niet, wakker ben ik sowieso :/ accepteren heb ik geprobeerd en is ook heel lang gelukt, maar nu wordt het moeilijker en moeilijker, ik ben niet van de "op 6 maanden MOET hij doorslapen", maar ik had gehoopt dat het ondertussen toch beter ging zijn dan dit...
Bedankt voor je reactie hoe dan ook!
 
Ja 14 maanden is ook wel lang, maar men zegt dat het 2 jaar kan duren... de baby's die na 1 dag al doorslapen is altijd op een ander, helaas haha. 
Ja verdunnen, omdat het vaak ook de zuigbehoefte hier was, tot 7 mnd. Nadien met speentje. en natuurlijk kost het tijd, want vaak ook uitstellen e.d.  kost wel tijd.. ,maar loont uiteindelijk. 
Ja manlief er door slapen, en jij dan alsnog wakker. Dan snap ik wel dat je het zelf doet.. misschien een oordopje? 
En op het CB vertelden ze dat je kunt zeggeb: " het is nu nacht, dit is niet de bedoeling, je moet slapen". Ik weet niet of ik het geloof, maar dat zei men hier bij CB. En wellicht went je zoon er dan ook aan.
 
Succes!
 
Zou je kunnen proberen of je wat water/lichte ranja aanbied zonder hem uit  bed te halen? Dus wel in de fles en gewoon laten liggen met een knuffel of tuttel laten drinken aan het water tot hij zelf stopt. Wellicht is het namelijk geen honger maar gewoon dorst, zoals bij ons het geval bleek te zijn?dus geen groot licht aan, gewoon zodra hij begint wakker te worden meteen de fles aanbieden. Zal in het begin een beetje vreemd zijn maar hopelijk werkt dit. Het zal dan wel helaas nog steeds wakker worden blijven, maar niet meer voor die lange duur van een fles melk geven enz. Succes ?
 
Ik lees als advies een flesje met ranja mee naar bed! ? dit is het slechte voor het gebit wat er is! Als je een flesje mee naar bed geeft dan alleen water! Anders krijg je kindje zuigflescaries! Dus gaatjes!
 
Terug
Bovenaan