ik ben er helemaal niet te veel mee bezig hoor...

A

Anoniem

Guest
wat ik me nu weer afvraag....
als je een eisprong hebt gehad, hoeveel dagen daarna ben je dan nog vruchtbaar ?

Ik had afgelopen maandag morgen mn eisprong, en heb woensdag geklust.

Is dat dan te laat ?

Volgens mij ben je het vruchtbaarst de dag voor je eisprong. Ik denk dat je te laat bent geweest, maar ja nieuwe ronden, nieuwe kansen hè.

Groetjes en succes

hoi hoi,als je je eisprong gehad hebt,dan heb je nog,veel kans de dag erna,maar daarna niet meer,en de dagen ervoor,sucses gr manuela

He Claire,

Na de ovulatie leeft je eitje nog zo'n 12 à 24 uur hebben ze mij verteld, dus jammer maar ik denk ook dat dat te laat was...

De tip is dat er reeds spermacellen in de baarmoeder aanwezig zijn als je je ovulatie hebt... Die leven langer dan een eicel...

Succes,
Erika

Hoi Claire,

Helaas ben je toch echt te laat geweest.
Je moet het juist hebben van de dagen voor je eisprong.
Een eicel leeft 12 tot 24 uur na je eisprong.
Een zaadcel kan in de gunstigste gevallen wel 4 dagen overleven.
Een zaadcel moet nog een proces ondergaan in je lichaam zodat hij je eicel kan bevruchten en dit proces duurt 7 uur (hoe het proces ook alweer precies heette, weet ik niet meer, het stond in ieder geval in het boek "Zwanger worden" van Mariel Croon).

Groetjes, Catelijne

Hoi Claire,
Het is juist heel verstandig het de "hele" week voor je eisprong te doen. Spermacellen kunnen wel een weeklang leven en inderdaad het eitje maar 24 uur. Iets anders: vrouwelijke spermacellen zijn beter van kwaliteit dan de mannelijke en leven dus langer; dus als je lang voor de ovulatie klust heb je meer kans op een meisje en als je rond de ovulatie klust heb je meer kans op een jongen (zij zijn sneller dan de vrouwelijke).
Succes met alles

Terug
Bovenaan