Ik ben er weer

Dag Dames,
Ben vandaag 6 weken en 6 dagen zwanger, na mijn miskraam van juli....
Vandaag heb ik ook mijn afspraak in het ziekenhuis voor mijn tweede echo en been heel erg bang. Heb namelijk sinds gisteren verlies van bruin slijm niet veel maar toch zorgwekkend. Dit kun is ook op het toiletpapier als ik me afveeg... sorry voor de details...
Gisteren had ik gedroomd dat ik een echo had en zag een klopped hartje, iedereen was blij... daarna word ik wakker ga naar de wc en zie bruin slijm en beetje bruin bloed....
vanmorgen weer een andere droom een vriendin was op bezoek en vroeg en ben je zwanger en toen zei ik : nou heb pas een MK gehad en dit is de tweede MK maar dit is nog steeds niet zeker. Heb mezelf wel met een dikke buik gezien in die droom....
Ik word nu een beetje gek vanmezelf en heel erg bang, hoe zal ik straks durven te kijken als ze bezig zijn met de echo? het liefst verstop ik me een paar dagen thuis......

groetjes

Lieve Mamaeef,

Ik ben zo benieuwd hoe het ging vandaag?!
Bruin bloed is meestal niet zo zorgwekkend als helder bloed, maar toch natuurlijk heel spannend.

Ik leef met je mee,

Liefs, Maaike

Nou is toch wel goed gegaan, we hebben een kloppend hartje gezien en ben vandaag 6 weken en 5 dagen en geen 7 weken zoals ik eerder dacht. Ik mag over 3 weken opnieuw voor een echo. Ze hebben alles nagekeken en blijkt dat dit gewoon innestelbloeding is ( maar ja dit is nu al de tweede keer in 4 weken dat ik dit heb).... In ieder geval heb vanacht toch als een roosje geslapen en de bloeding is gelukkig gestopt.....
Ze zeiden wel dat ze geen garantie geven dat het niet mis kan gaan... dit kun je nooit van tevoren weten maar ze hebben naar de eileiders, baarmoeder en vruchtje en alles zag er goed uit....
Dus nu proberen om door de rest van de weken door te komen, rustig aan doen.....
Af en toe durf ik niet meet te plassen bang om iets te zien wat ik liever niet wil zien en dan tochg maar naar de toilet plassen met de ogen dicht en dan toch stiekem met een oog in de pot kijken.... bah wat kan een mens zich toch gek laten maken...
groetjes

Hoi mamaeef,

Dat bruin verlies heb ik bij allebei mijn zwangerschappen gehad. Bij onze oudste een weekje (7e week) en bij onze 2e tussen de 7 en de 11 weken, dus 4 weken lang. Ik begrijp hoe het voelt. Het is echt heel vervelend, maar gelukkig was het bij niets van betekenis. Waarschijnlijk heel gevoelige bloedvaatjes, zodat er af en toe eentje knapt. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Sterkte, succes en probeer te genieten. Al kan ik me voorstellen dat dat na een miskraam de eerste periode moeilijk is.

Gr. Corina

Terug
Bovenaan