Ik ben er zo niet aan toe

Hallo dames,

Ik ben nog niet zo lang onder jullie (op het jongegezinnen forum dan) Maar wat mij opvalt is dat jullie allemaal zo druk bezig zijn met opnieuw zwanger te worden, liefst direct na de mk. Dat snap ik opzich wel maar......

Ik heb zelf twee weken geleden een curettage onder gaan (ik was zwanger van een leeg vruchtzakje, het embryotje was  zo vroeg gestrand dat het niet te zien was op de echo) en ben nog heel erg in de stemming van aan mijn lijf geen polonaise. Blijf maar van me af dat is het veiligst. Mocht het ook maar een beetje erop lijken dat we gaan vrijen dan begin ik al te  huilen. Ik durf gewoon even niet. Is dit voor iemand van jullie herkenbaar? Ik baal er zo van want ik wil enorm graag een kindje krijgen, kan echt niet wachten, zo tegenstrijdig allemaal.

Liefs Daantje

Ik, had dat ook hoor,maar daaar ik ook net getrouwd ben,heb ik toch
tijdens onze huwelijksnacht gemeenschap gehad en ik heb er zelfs van
genoten.

toen was ik over die drempel heen.

Ik wil als mn cyclus weer normaal is graag weer proberen om zwanger te raken..

Maar aan de andere kant ben ik ook weer bang dat het fout gaat....

Hoi Daantje

Ik denk dat als je eenmaal zwanger bent, een mk krijgt dat dat heel hard aankomt, ook nu voor jou. Het is alsof ze je een lekker ijsje voorhouden, er één likje van mag nemen en vervolgens pakken ze het af. Ik heb na mijn mk 5 weken niet gevreen. Niet omdat dat niet mocht maar gewoon omdat ik, mijn lijf niet wilden. Ik was er veel mee bezig en achteraf ben leek het wel een waas, een droom. Die 5 weken gingen namelijk gek genoeg heel snel. Ik kwam pas weer bij positieven toen ik wer ongesteld werd. Ik denk dat de één en mk sneller verwerkt dan een ander. Daarom zal de één na een mk weer sneller bezig zijn met zwanger worden dan een ander. Maar je moet er echt heel veel tijd voor nemen. Ik heb er het soms nog moeilijk mee maar dat doe ik ook zelf door op het september forum te kijken. De maand waarin ik uitgerekend was. Ik had nu ca 10 a 11 weken zwanger kunnen zijn. Maargoed, vandaag ongi geworden en dan ben je gewoon wat emotioneler.

Ik heb het goed verwerkt en ben er gewoon weer aan toe om voor de volgende keer te gaan. Wacht rustig af Daantje, na een maand of anderhalf zul je er hoogstwaarschijnlijk anders tegen aan kijken. Voor nu; heeeeel veel sterkte en liefs van Jeannette

Lieve Daantje,

O meid,wat kan ik je begrijpen zeg. Het is zo moeilijk allemaal om hier mee om te gaan.

Na mijn vorige mk wilde ik niets liever dan weer gelijk zw.raken, maar
nu na de laatste mk wil ik liever even wachten.Het zou zeer zeker wel
welkom zijn, maar mijn lichaam lijkt zo anders.Ook ik had er moeite mee
als het ook maar even leek of er gevreeen zou worden.Ik wilde ook die
polonaise even niet. Ik denk dat dat normaal is hoor,Daantje.Je hebt
toch een aangeboren iets wat jezelf als het ware even beschermt. En
daar is niets mis mee.

En twee weken is nog maar zo kort geleden.Wat jou overkomen is, heeft
een beste impact achtergelaten, en dat moet je niet voor lief nemen.

Neem er de tijd voor (ik moest mezelf eens horen nu),want anders krijg je er later meer last van.

Ik zelf ben er heel blij mee dat ik hier op dit forum terecht kan, maar meer persoonlijke dingen meldt je toch niet zo gauw.

En daar blijf je dan weer mee zitten. Ik probeer het wel, maar het lukt niet altijd zoals ik het dan bedoel.

Als je wil, mijn e-mail adres staat hier wel ergens op dit forum.

Zo niet,is ook niet erg hoor,moet je zelf weten.

Volg je hart met welke beslissing je ook wil nemen omtrent een nieuwe zwangerschap meid,want jij kent jouw lijf het beste.

sterkte hoor.

liefs Hester

Terug
Bovenaan