ik ben getroffen door angst

Ik weet niet wat ik ineens heb.ik was er zo van overtuigd dat alles goed wat en zo.Bd en toe wel uit au angstig maar zoals nu.voel me raar.gister macht leek ik wakker te worden door een heftige steek.en elke keer laks ik me verdraaide voelde ik het weer.ik kan het niet goed beschrijven.soort alsof er zacht in mn onderbuik verschoof.heel vreemd.ben ook naar beneden gegaan mn wat te gaan drinken.en vanochtend met een vreemd gevoel wakker geworden.wel weer met verstopte neus.dus de tekenen zijn er nog wel.maar ik ben verschrikkelijk bang geworden.de verloskundige had al gezegd met de miskraam dat ik bij elk dingetje bang zou worden wat ik zou gaan voelen als ik zwanger zou gaan worden.maar hoop toch echt dat die onzekerheid snel zei zal gaan.want ik word er echt gek van.xxx

Hallo,
Ik breek even in van het movember forum.
Ik heb ook eerder een miskraam gehad. En was daarna weer zwanger bij alles wat ik voelde was ik bang. Maar precies wat jij beschrijft heb ik ook in het begin gevoelt!! En ik ben nu 19 weken zwanger van een jongetje. Dus ik hoop dat dat je enig zins gerust kan stellen.
De angst zal voorlopig nog wel even blijven die is bij mij sinds twee weken weg. Nu voel ik hem elke dag wel een keer in mn buik bewegen. En dat atelt mij gerust

Maar wat je voelt is heel normaal.
Het komt vast wel goed ;) heb vertrouwen in je lichaam en in de kleine. Is moeilijk na een miskraam maar probeer het ;)

Lieverd,

Ik begrijp je zorgen! Het is wat Tamara hier boven al schrijft.....je gaat op elke dingetje letten en je bent bang dat je lichaam je weer in de steek gaat laten. Is moelijk om niet alles te gaan analiseren maar probeer te vertrouwen op je lijf en dat het deze keer wel goed gaat! Bel ook gewoon morgen je vk (hebben we het al over gehad) Stelt je misschien ook iets gerust als je een afspraak hebt waar je naar toe kan leven.

Probeer ook een beetje te ontspannen, stress is helemaal niet goed voor jou en je baby.

Liefs en een dikke knuff Lynn.

Hey!

Ja moeilijk hè om te ontspannen als je een miskraam hebt gehad. Heel herkenbaar. Die steken komen doordat je baarmoeder gaat groeien en dat kan in het begin wat pijnlijk zijn. Zolang je geen bloed verliest hoef je echt niet bang te zijn.
Ook onzekerheid en angst hoeven geen tekenen te zijn van een miskraam. Bij mijn jongste was ik zo bang, omdat ik geen klachten had, volgens mij kon dat gewoon niet goed zijn. (in de zwangerschap die een miskraam werd had ik ook weinig klachten). Maar niets was waar... bij 9 weken een prachtige frummel en hij is nu een flinke gezonde pittige boy van ruim een jaar.

Tekenen en pijntjes zijn dus nietszeggend. al snap ik dat je liever misselijk bent omdat dat goed voelt... maar ook als je weinig te klagen hebt ben je zonder bloedverlies gewoon zwanger.

Succes met relativeren... moeilijk hè??

Ps. Stress is bijna niet te voorkomen in de eerste drie maanden. Stress veroorzaakt ook geen miskraam. Een paar weekjes wat angst en stress verandert niets aan de gezondheid van je baby. Probeer gewoon wel je ontspanning te zoeken want dat is voor jou gewoon het fijnste. Maar het heeft verder geen negatieve invloed op je kindje hoor. Stress is pas gevaarlijk als het gaat om zeer langdurige stress en zeer heftige stress. Anders zou er geen gezond kindje geboren worden. Stress hoort bij het leven, dus ga vooral geen stress kweken omdat je gestresst en onzeker bent.

heyhey!!!
Dank je wel voor de lieve reacties, vind het idd heel erg moeilijk om het te relatieveren, vanochtend ff uitgehuild bij mn moeder, vind het allemaal zo eng!!!Vind het gewoon zo dubbel eng, na 2 miskramen.Wil het zo niet nog een keertje mee maken!!!!Stom heh, de eerste paar dagen dat ik wist dat ik zwanger was, kon ik genieten en wist zeker dat het allemaal goed zat.Nou voel ik een pijntje, en weg vertrouwen!!!!Pfff...bij allebei de miskramen heb ik ook geen tekenen gehad van dat het mis zou gaan, ik verloor gewoon in 1 keer bloed, geen pijntjes niks, dacht toen juist dat het goed zat!Sorry voor mn gezeur hoor, maar wil zo graag dat het goed gaat komen!Ga maandag toch maar even de verloskundige bellen ook ivm de duizelingen en wat vanacht voelde.Ze zal nog wel niks kunnen doen, maar het feit dat ze van alles af zal weten, zal me hopelijk wel wat vertrouwen geven.
Thanx meiden,...Heel liefff!!!Dikke kus Nance

Wat ik ook steeds door mn hoofd heen krijg is dat de verloskundige zei dat het vruchtje al eerder gestorven was bij de miskramen, voordat ik bloed verloor!Ik heb nu weer steekjes aan de linkerkant van mn onderbuik!Bahhhh!!!!Ik ben zoooooo bangggggggggg bahhhhhhhhhhhhhhh!!!!

Hi Nancy, jee, wat vervelend dat je zo bang bent!
Ik herken het absoluut, ik heb zelf 3 miskramen gehad voordat ik mijn dochter kreeg. Alledrie totaal onverwachts, en bij alledrie de zwangerschappen had ik heeeel veel zwangerschapskwaaltjes. Het was moeilijk om het vertrouwen in mijn lichaam te krijgen bij mijn laatste zwangerschap, maar toch kreeg ik een kerngezonde dochter! Hoe verdrietig je ook bent na een miskraam, zelf heb ik steeds gedacht dat a) ik dus wél zwanger kan worden (wat al een wonder op zich is) en b) wat Moeder Natuur toch een fantastische dame is. Ze heeft je namelijk waarschijnlijk voor veel leed bespaard. Een miskraam betekent namelijk dat er iets niet goed was met het kindje. Heel erg en verdrietig, maar de natuur regelt het vanzelf, heeft niets met jou te maken, jij kunt er niets aan doen! Heb vertrouwen dat deze zwangerschap goed gaat komen, dat je een gezond kindje krijgt, jouw lijf is er toch klaar voor gezien jouw nieuwe 3e zwangerschap! Meld jouw angst en onzekerheden zeker bij de verloskundige, vraag om een vroege echo. ZOdra je dat hartje ziet kloppen en een bewegend wurmpje ziet is jouw vertrouwen ongetwijfeld in 1 keer terug! Zelf ga ik vol vertrouwen in mijn lijf en moeder Natuur deze zwangerschap in! Angst en onzekerheid heb ik uiteraard ook, maar het vertrouwen overheerst. Sterkte Nancy!
Liefs, Joyce

Terug
Bovenaan