Ik ben heel erg in paniek.

A

Anoniem

Guest

Ik zal uitleggen waarom.

Vandaag is mijn man jarig. Dus wat heb ik vanochtend gedaan: Heerlijke pannekoeken gebakken thee croisantje kortom lekker ontbijtje op bed. In een glas had ik een bloemetje gedaan die ik bij ons voor uit de tuin heb geplukt. het was een lange steel en ik heb die vanaf de bovenkant afgebroken (dus niet uit de aarde)

Nu waren we aan het dollen en ik doe vanmorgen spontaan die bloem tussen mijn tanden (snel) en er snel weer uit want mijn man zei heel rap "niet in je mond doen". Dus ik snel dat ding uit mijn mond  , blijf even een paar seconden beduusd staan en loop snel naar het aanrecht om mijn mond te spoelen. daarna meteen naar de badkamer gegaan tanden gepoetst, mond gespoeld met mondwater, en mijn lippen gewassen met zeep,weer tanden gepoetst, vervolgens heel paranoia tot nu   geprobeerd niet te slikken maar gespuugd   (ook maar even overgegeven voor de vormd) net (op mijn werk aangekomen) weer tanden/mond gespoeld en tanden gepoetst....

Ben zo bang dat ik mijn baby heb vergiftigd ofzo en ik zat ook meteen te denken aan toxoplasmose....

Ik voel mij onrustig en naar en bang.

Aicha.

Lieve meid,

Niet zo in paniek raken. De meeste mensen zijn allang immuun voor toxoplasmose. Vroeger wisten ze hier niets van af en toen werden er ook gezonde baby's geboren. Veel kennis kan dus ook voor veel paniek en stres zorgen en dat is zeker niet goed voor de baby. Ik zou even je verloskundige bellen als ik jou was. Die kunnen je precies vertellen of het echt zo schadelijk is. Enne, niet expres overgeven hoor. Dat is slecht voor je.

liefs miepke

Hoi Aicha,

Zeker niet druk maken hoor! Werken in de tuin moet je mee uitkijken ivm kattenpoep, daarom handschoenen aan. Maar dat zit in de grond en niet op dat bloempje wat jij geplukt hebt!
Dan zou ik geen enkel zelfgeplukt bosje bloemen van mijn dochtertje meer aan kunnen nemen zonder daarna mijn handen te wassen.
Dus niet meer panieken en lekker genieten van deze dag!

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi Aicha,
Ik sluit mij aan bij de vorige dames, je hebt je kind echt niet direct vergiftigd hoor.
Bel inderdaad je VK om jezelf gerust te stellen...
Ontspan en geniet van je zwangerschap!
Groetjes, Nicole

Dank jullie wel voor de geruststelling (als deze op z'n plaats is tenminste)

Het is mijn eerste zwangerschap en ben zo onzeker en bang over wat ik wel of niet binnekrijg en wat ik "per ongeluk" binnenkrijg echt horrorscenario's!

Op deze manier is zwanger zijn niet zo leuk eigenlijk...

Terug
Bovenaan