Ik ben het even helemaal beu!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

de afgelopen dagen ben ik aardig van mijn roze wolk afgedonderd. De vorige weken ging ik stralend door het leven, nu kruip ik op mijn tandvlees door het leven. Ik wordt zo'n tien keer per nacht wakker, moet de hele dag door plassen> Het ergste is nog dat ik enorm veel vocht vast hou. Mijn voeten, handen en gezicht zijn twee keer zo dik als normaal. Ik kan amper normaal typen. Verder krijg ik de hele dag door hetzelfde te horen: hoever ben je; wat een enorme buik; weet je zeker dat het er maar één is; lekker he, heel de dag niets doen en zwanger zijn. En dat terwijl ik vandaag vier keer naar school en vier keer naar huis ben gelopen, ik heb lopend boodschappen gedaan, ik ben lopend naar de huisarts geweest en ik ben in huis bezig geweest. Hoezo, niets doen??? Ik kan niet wachten tot het juni is. Mijn man begon van de week over een vierde kind, nou dan doet hij de zwangerschap maar. De huisarts heeft mijn urine gecontroleerd op eiwit en mijn bloeddruk is nagemeten. Gelukkig is alles goed, maar ik heb gewoon een baaldag!!!Ik dacht, bij jullie kan ik wel even klagen.

Veel liefs van Marloes

Hoi Marloes,

Ik neem aan dat je zwanger bent van de derde. Dat is inderdaad geen kattepis, even compleet anders dan van de eerste. Alleen maar lekker zwanger zijn, dat zou je willen, maar dat gaat echt niet.

Ik ken het hoor. Ik heb zelf drie kinderen en ben nu zwanger van, ja inderdaad, nummer 4. En soms zou ik ook wel willen dat mijn man het effe over zou nemen. Die hebben echt geen benul van hoe vermoeiend het kan zijn. Tuurlijk, er zijn hele mooie dagen en ik vind het geweldig om zwanger te zijn, maar met meerdere kids is het echt een marathon!

Op het oktoberforum waar ik zit, hadden ze laatst tips tegen de misselijkheid. Ik moest er wel om lachen: gewoon lekker vaak gaan liggen, veel rusten en je soms een paar dagen ziek melden. Heb even een berichtje teruggeschreven met: hoe doe je dat precies met 3 kids, je ziek melden????

Maar klaag er maar lekker op los hoor. Ik zit nu nog in het begin van mijn zwangerschap, maar klagen heb ik allang gedaan. Hoort er ook bij. Vanavond op tijd naar bed, misschien lekker in bad en laat je man lekker aanpoten als hij thuis is.

Groetjes,
Ivy

Gooi het er maar uit!!!! Lucht het op????? Laat die mensen lekker kletsen! Vergeet vooral niet wat voor een fantastisch wondertje je in je buik hebt!! Daar doe je het allemaal voor!!

gr.Ing

Wij hebben ook regelmatig baaldagen hoor en die posten we ook gewoon lekker. Daar hoef je je  niet schuldig over te voelen. En ik baal op dat soort dagen nog het meest van mensen waarvan je blijkbaar niet mag klagen. Die zeggen dan van 'je moet blij zijn met je kindje' en zo. Tuurlijk zijn we dat, maar dat neemt niet weg dat het af en toe gewoon *******-zwaar is om in verwachting te zijn!

Groetjes, Marisa

hoi hoi
nou meid ik snap je helemaal hoor.zelf heb ik ook altijd erg last van veel vocht en dat is niet echt prettig.ook het commentaar van weet je zeker dat het er een is ken ik ook.ben nu 8weken zwanger van de 6e en het lijkt alsof ik al 4maand zwanger ben.dus ik herken je gevoel.
sterkte he.
liefs sil

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie lieve reacties. het lijkt inderdaad net of je niet mag klagen en de hele dag moet stralen. Tuurlijk, vaak ben ik superblij, maar nu even niet. Vooral mannen snappen het niet en zeggen dat vrouwen rare wezens zijn als ze zwanger zijn. Ja, de rest van de tijd zijn hun raar. Gelukkig heb ik een hele lieve buurvrouw waar ik de hele dag tegenaan mag klagen. Ze heeft zelf ook drie kinderen en weet hoe het voelt. En ik doe gewoon waar ik me toe in staat acht en als iemand het niet goed vind, dan wil ik ze best de emmers en groene zeep wijzen, zodat ze zich kunnen uitleven.

Veel liefs van Marloes

Hai Marloes,

Hou je nog eventjes taai he!!
Ik weet wat het is,ik hou ook erg veel vocht vast en heb er hoge bloeddruk bij,dus ik
snap heel goed hoe je je voelt!
Ik mag ook niet meer werken en alleen maar duimpjes draaien,en dat valt zeker niet mee!!
Ik ben ook lekker opgeblazen,mijn gezicht handen vingers benen en voeten,ik lijk wel een michelin
poppetje!!
En het is nog zo pijnlijk ook he,heb continue een doods gevoel in mijn handen en vingers en die tintelen
heel de dag word er niet goed van!
Heb nu speciale thee zwangerschapsthee daar kan je lekker van plassen hoop daar wat vocht mee weg te krijgen,niet echt lekker maar we weten uiteindelijk waar we het voor doen he!
Mijn buik is ook ontzettend groot,en heb nog 7 weken te gaan,hoever ben jij eigenlijk?
Verder slik ik nog medicijnen om mijn bloeddruk laag te houden ivm zwangerschapsvergiftiging
Probeer wat rustig aan te doen maar dat zal wel erg tegenvallen met je kindjes die je thuis al rond hebt lopen!! Het is mijn 1ste kindje dus ik kan wat makkelijker mijn rust nemen dan jij en voor mij valt het al niet mee!!

Nog eventjes he,
Groetjes wendy 33 weken en 1 dag zwanger

Hoi hoi (Wendy toch?)

waar koop je zwangerschapsthee? Het is mijn derde zwangerschap, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Zoals mijn banner al vertelde ben ik nu 30 weken en 5 dagen zwanger.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan