Ik ben hier nieuw en dacht, even voorstellen!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik ben voor het eerst op het forum en dacht, ik zal me eerst eens even voorstellen!!
Ik ben Wendy  en heb één dochter, Marit, zij is geboren op 14-06-2008!
Marit is een heel lief meisje, ze huilt bijna nooit en is erg rustig!
Vanaf haar geboorte is ze erg goed in slapen!! Ze is nu 11 maanden oud en slaapt van 19:30 tot 8:30!! Dus dat is erg lekker! Eten doet ze ook heel goed!
Ik merk aan mezelf dat ik alleen op zo'n forum terecht kom als ik ergens naar aan  het zoeken ben, en aangezien het allemaal goed gaat ben ik nooit op zo'n forum terecht gekomen!!
Maar....... Marit rolde goed om, van buik naar rug en andersom!! Maar als ik haar nu op haar rug leg dan ligt ze 15 min later nog op haar rug, maar als ik haar help gaat het wel! En als ze op haar buik ligt dan legt ze haar hoofd vaak op haar arm, lijkt op uitrusten, en ze kan dan alleen rondjes draaien op haar buik, soort brake dancing!!
En als ik haar optil zodat ze kan gaan staan dan trekt ze altijd haar benen omhoog en ze probeert echt niet op haar benen te gaan staan, nog nooit gedaan ook!! Wat vinden jullie hiervan???? En wat kunnen jullie kids allemaal??
Groetjes Wendy

Hoihoi, welkom op dit forum! Leuk en gezellig dat je mee komst kletsen. Altijd weer leuk om nieuwe verhalen en andere geluiden te horen :D.
Zelf ben ik volgens mij ook hier terecht gekomen doordat ik iets op google zocht. En ja toen ben ik blijven hangen :p. Dat was pas toen onze kleine al een half jaar of misschien zelfs wel wat ouder was.
Over die ontwikkeling...ze kan dus wel rollen! Als je twijfelt kan je het natuurlijk altijd vragen op cb. Hier ook niet zo'n snelle hoor. Optrekken is er hier nog niet bij.

Hi Wendy, welkom hier! Leuk dat je komt meekletsen. Ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Sophie (bijna 1!) heeft ook zo'n vergelijkbare ontwikkeling doorgemaakt. Eerst kon ze prima rollen, maar opeens deed ze het nog maar heel weinig of bijna niet. Zo van, ik kan het dus nu hoef ik dat niet meer te doen! Op haar buik draaide ze ook alleen rondjes, en ze duwde zich achteruit. Maar ineens had ze toch het teigeren door en drie weken later het kruipen. Staan wilde ze ook nooit, maar ineens wel. Als ik haar nu op de grond wil zetten om daar even te spelen, strekt ze haar benen en wil ze niet gaan zitten! Maar optrekken is er hier ook nog niet bij. Het komt vast wel als ze er aan toe is! Als je je zorgen maakt, kun je het natuurlijk altijd even op het CB bespreken.

Liefs!

Hallo,
bedank voor de reacties, wel vergelijkbaar als ik het zo lees!! Fijn!
Ik moest vanmorgen naar het CB en toen vroeg ze, kruipt ze al? nee. Staat ze al? nee. gaat het rollen goed? niet meer.  
Nu adviseerde ze mij om naar een kinderfisiotherapeut te gaan! Die zit bij hun in het gebouw dus ik heb Marit gelijk ingeschreven en krijg over maximaal 2 weken een afspraak. Dan gaan zij even kijken of we het met oefeningen kunnen stimuleren, ik weet dat ze het vanzelf wel gaat doen dus maak me eigenlijk niet zoveel zorgen erover, en vind het wel fijn dat er even naar gekeken word, al is het niet leuk om  uit de mond van een arts te horen dat je dochter "achterloopt", na mijn mening is ze gewoon wat langzaam!
Groetjes Wendy  

Inderdaad lekker dat ze het iig in de gaten houden. Wie weet met een beetje stimulatie...
Maar aan de andere kant heb ik soms wel een beetje het idee dat tegenwoordig alles zo snel MOET. Als ik om me heen keek hoeveel er bijv. met een scheef hoofdje naar een osteopaat moesten. Misschien is het ook wel zo dat ze er nu meer over weten.
En ach het wil nog niks zeggen over de periode daarna. Zo liep een andere bekende met baby bij de fysio omdat hij ook 'achterliep' met rollen enzo. En nu ligt hij gewoon lekker op schema! (lees: die kleine is nu sneller als de mijne )
Wie weet is dit het zetje in de rug, maar ach misschien komt het intussentijd ook wel vanzelf :D. Iig niet druk maken, maar lekker genieten van je kleintje!

hahahaa, herkenbaar de verhalen. hier ook eentje die lichamelijk niet zo snel is. en dat werd de laatste keer bij cb ook gezegd, er zat nog groei in, dus dat was goed en als ik me zorgen maakte kon ik langs komen. Joris volgende week een jaar kruipt niet, doet wel pogingen tot, maar hij rolt overal heen en hij staat ook niet en trekt zich ook niet op en gaat ook niet uit zichzelf zitten. wel zegt hij al papa, mama, opa en oma.
ik denk dat ieder kind op zijn gebied en op zijn tempo groeit, maar fysio kan natuurlijk mooi helpen.
aan de ene kant vind ik het wel fijn dat hij nog niet loopt, het is een deugniet en dan volgens mij helemaal niet meer bij te houden, aan de ander kant was het wel makkelijk als ik niet steeds 12 kilo hoefde te sjouwen, hahaha.

gr floor

Heeey

Celeno is 1 dag jonger, die is op 15 juni geboren, alleen wel ruim 6 weken te vroeg.
Maar heel herkenbaar... hij wil ook niet kruipen, alleen achteruit tijgeren en rondjes draaien en dan omdraaien en zo kom je de hele kamer door!
Alleen wil hij nu wel alleen nog maar staan en dat kan hij al erg goed.
Als hij niet zo druk was, zou hij los kunnen staan.
Hij zet ook al stapjes.
Ik denk dat hij het kruipen over gaat slaan.

xx

Terug
Bovenaan